|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - swishscript
ymplozer - Sob 26 Gru, 2009 19:08 Temat postu: swishscript Jest ksiazka pana Zimka, i sporo informajci w internecie, ale wszystkie sprowadzaja sie do obslugi "klockow", ktore w tym programie mozna ukladac. A jak nauczyc sie jezyka skryptowego zawartego w SwishMaxie? Skad wziac jakis kurs swishscript? Pytam, bo nigdzie nie znalazlem niczego takiego.
mielu - Sob 26 Gru, 2009 21:35
http://swishtutor.com/ słabo szukasz, poza tym ss jest podobny do as
ymplozer - Sob 26 Gru, 2009 23:06
Dzieki
Slyszalem, ze SS jest w zasadzie tym samym co AS1.0... to prawda?
eden - Pon 28 Gru, 2009 18:22
Prawde mowiac dlamnie niema roznic pomiedzy SS a AS2. Owszem gdzieniegdzie zmienili nazwe czegos w SS ale to sporadyczne przypadki (np. zamiast AS StartDrag(), swish pomyslal ze da startDragUnlocked() - co swego czasu bylo problemowe jesli pisales cos pod platforme mdmzinc. Oczywiscie jesli takie roznice wyspepuja w kodzie, to po rozlozeniu pliku swf na czesci, itak ujzysz nazwy funkcji zgodne z AS. Czasem jest tez w druga strone - SS ma cos czego AS2 niema (np. klasa Math w swishu ma funkcje aproach a AS2 nie (w rzeczywistosci aproach to tez porazka) Najbardziej zauwazalne roznice to nazwy eventow (onLoad i inne takie) reszta kodu to to samo. Warto tez wspomniec ze w swishu dziala wiele rzeczy ktorych czasem nieudokumentowano: wlasne klasy, ich obiekty, prototypy - wszystko to wlasciwosci obiektowego as2 ktory w 99% dziala rowniez i w swishu. Jesli chodzi o sam kod to projektujac cos w swish pisze tak by wystarczylo pozniej zrobic crtl+c i ctrl+v do flash. Oczywiscie AS3 to calkiem inna bajka.
|
|