|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - Przyciski sterujące 'windą'
Marc - Pon 07 Gru, 2009 16:14 Temat postu: Przyciski sterujące 'windą' Witam. Mam pytanie jak w swishmax2 zrobić animację tak jakby windy (w np. pięciopiętrowym budynku) która będzie sterowana za pomocą przycisków:
- góra/dół powodują ruch windy o jedno piętro w górę lub w dół
-przyciski 1, 2, 3, 4, 5, odpowiadające za poszczególne piętra (i ważne jest tutaj żeby animacja była poprawna czyli bez względu na pozycję początkową windy po naciśnięciu numeru piętra wjechała właśnie na to piętro)
Jeżeli wyraziłem się nie jasno postaram się bardziej wytłumaczyć problem.
Pozdrawiam
shastaan - Wto 08 Gru, 2009 10:46
poczytaj o math.approach
Marc - Sro 09 Gru, 2009 14:54
a gdzie mogę o tym poczytać??
Szymciosek - Sro 09 Gru, 2009 15:26
W helpie (F1)
Marc - Sro 09 Gru, 2009 15:28
ok, a po polsku coś się znajdzie?
shastaan - Sro 09 Gru, 2009 15:37
hmm...
ja bym na Twoim miejscu spróbował następujących źródeł:
http://www.google.pl/
http://swish.wodip.opole.pl/
pomoc w programie swish
itp.
ale ja jestem nienormalny :]
Szymciosek - Czw 10 Gru, 2009 12:21
Zapoznaj się z
this.x = Math.approach(this.x, 150, 0.9);
Marc - Czw 10 Gru, 2009 14:08
Tylko że nic nie mogę o tym znaleźć :/ Co oznaczają poszczególne elementy tego?
maciey75 - Czw 10 Gru, 2009 21:28
pobaw sie tym co z załaczniku
Pzdr
M.
mielu - Pią 11 Gru, 2009 12:06
wiedziałem, że ktoś się zlituje , a on po prostu chciał gotowca
Szymciosek - Pią 11 Gru, 2009 19:58
Z gotowców owszem, można się nauczyć, ale trzeba to później wykorzystywać żeby zapamiętać.
maciey75 - Pią 11 Gru, 2009 20:34
mielu napisał/a: | wiedziałem, że ktoś się zlituje , a on po prostu chciał gotowca |
no nie mialem sumienia, poza tym nie raz tez prosilem o pomoc a tu cisza mozna polecic koledze jeszcze to tutaj - orgomne zrodlo wiedzy
Marc - Pon 14 Gru, 2009 15:18
Dzięki wielkie. Mam jeszcze jedno pytanko. Co oznacza w tych skryptach _root? I skąd wiadomo jakiego obiektu się tyczą te skrypty? Jak zrobić żeby te same przyciski (1,2,3,4) poruszały jakiś inny obiekt trochę inaczej?
Szymciosek - Wto 15 Gru, 2009 07:59
_root tak jakby wychodzi ze wszystkiego, jeśli piszesz w jakimś zagnieżdżonym movieclipie głęboko to wtedy możesz użyć _root i wychodzi na to jakbyś zaczynał od scene_1, kiedyś zrozumiesz, do tego jest jeszcze _parent...
_root ma jeden minus, jeśli tworzysz podstrony które mają być ładowane do głównego swfa.
Skąd wiadomo który obiekt ?
Obiekt ma nazwę i zaznaczony target (target służy do tego gdy chcemy się odnieść gdzieś w skrypcie do tego obiektu).
Marc - Pią 18 Gru, 2009 12:48
W pliku zamieszczonym wyżej obiekt ruchomy ma taki skrypt:
onSelfEvent (enterFrame) {
_y = Math.approach(_y, _root.destination, 0.65);
}
A przyciski taki:
on (rollOver) {
_root.destination=180;
}
Jak przerobić te skrypty żeby odnosiły się od obiektu o nazwie np. aaa
[ Dodano: Wto 22 Gru, 2009 12:23 ]
Pomoże ktoś?
|
|