|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - drag vertexu?
shastaan - Wto 21 Lip, 2009 12:32 Temat postu: drag vertexu? Czołem,
Na www.beksinski.pl natrafiłem na coś co potrzebuję rozpracować - te linie które zmieniają kształt w zależności od położenia myszki.
Mi chodzi o efekt nieco prostszy bo potrzebuję, żeby tylko końcówka linii poruszała się wraz z pewnym obiektem.
Pozwolę sobie to porównać do słonecznika, przykładowo, który sterczy sobie z ziemi (jeden koniec łodygi cały czas w tym samym miejscu) ale wiatr porusza jego kwiatem więc porusza się tez górny koniec łodygi.
Ma ktoś na to pomysł? Od czego zacząć? Co poczytać? Gdzie poszperać?
sl01k - Czw 23 Lip, 2009 19:17
moze nie jest to do konca to co chcesz ale napewno bardzo bliskie temu ...
znalazlem to kiedys gdzies ale niewiem nawet gdzie
www.sl01k.cal.pl/line_menu.rar
shastaan - Czw 23 Lip, 2009 20:34
Tydzień spędze na sprawdzaniu co można odjąć żeby działało dalej. Potem tydzień na tym, żeby zrozumieć jak działa.
A do tego wszystkiego będę mógł się zabrać dopiero za tydzień. x]
Niemniej jednak to dobry punkt wyjścia. =] Bardzo dziękuje, sl01k.
Jak ktoś ma coś prostszego (albo chętniej bardziej trafnego) to poproszę.
sl01k - Czw 23 Lip, 2009 20:52
wiem ze to nie jest do konca to co jest ci potrzebne ale skrypt jest bardzo prosty
wszytsko dzieje sie w MC "nav" Kod: | onFrame (1) {
duplicateMovieClip("line", "newLine1", 1);
newLine1._x = p1._x + p1.kp._x;
newLine1._y = p1._y + p1.kp._y;
newLine1._xscale = p2._x + p2.kp._x - (p1._x + p1.kp._x);
newLine1._yscale = p2._y + p2.kp._y - (p1._y + p1.kp._y);
duplicateMovieClip("line", "newLine2", 2);
newLine2._x = p2._x + p2.kp._x;
newLine2._y = p2._y + p2.kp._y;
newLine2._xscale = p3._x + p3.kp._x - (p2._x + p2.kp._x);
newLine2._yscale = p3._y + p3.kp._y - (p2._y + p2.kp._y);
duplicateMovieClip("line", "newLine3", 3);
newLine3._x = p3._x + p3.kp._x;
newLine3._y = p3._y + p3.kp._y;
newLine3._xscale = p4._x + p4.kp._x - (p3._x + p3.kp._x);
newLine3._yscale = p4._y + p4.kp._y - (p3._y + p3.kp._y);
duplicateMovieClip("line", "newLine4", 4);
newLine4._x = p4._x + p4.kp._x;
newLine4._y = p4._y + p4.kp._y;
newLine4._xscale = p5._x + p5.kp._x - (p4._x + p4.kp._x);
newLine4._yscale = p5._y + p5.kp._y - (p4._y + p4.kp._y);
} | tutaj sa tworzone linie ... przeciez widac jak na dloni ...
jezeli chodzi o zagięcie linie w gładnie łuki... to wydaje mi sie ze w SM2 jest to niewykonalne i musial bys to zrobic w flashu ... ... wiec tego co chcesz raczej nie osiagniesz...
shastaan - Czw 23 Lip, 2009 23:00
Myśle, że to wystarczy w zupełności. Raz jeszcze dzięki.
|
|