|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - Wyrównanie obiektu do "pełnego X i Y"
cammil - Wto 17 Mar, 2009 12:56 Temat postu: Wyrównanie obiektu do "pełnego X i Y" Ponieważ nie jestem skryptowym geniuszem proszę o pomoc.
Mam sprite, do którego wczytuję zewnętrzny .swf
Sprite nazywa się "srodek" i jest automatycznie umiejscawiany na środku strony (głównej animacji)
Robię to skryptem omawianym niegdyś na forum
_root.Swidth = Stage.width;
_root.Sheight = Stage.height;
_parent.srodek._y = Stage.height / 2;
_parent.srodek._x = Stage.width / 2;
Problem polega tym iż sprite ten (szczególnie jeśli otwieram stronę w zakładce przeglądarki) jest na środku ale nie w pozycji pełnych X i Y, co powoduje że wczytywany w ten sprite plik swf ma rozmazane zawarte w sobie pixelfonty (sam swf ma na pixelfontach pełne X i Y).
Proszę o pomoc w dopisaniu skryptu, który by umieszczał sprite "srodek" na środku strony ale dociągał go do pełnych X i Y.
Reasumując:
Jak ekran ma height=253 a width=444
to sprite "srodek" jest na pozycji height=126.5 a width=222
pixelfonty wczytanego do sprite "srodek" swfa są rozmazane.
Jak zrobić żeby w takich przypadkach dociągał np. z tego 126.5 na pełne 127 lub w dół na 126 ?
Z góry dzięki!
Pozdrawiam
Kamil
mielu - Wto 17 Mar, 2009 13:29
Math.ceil( 4 . 2 ); // returns 5
lub
Math.round( 4 . 8 ); // returns the value 5
Math.round( 4 . 2 ); // returns the value 4
Math.round(- 4 . 8 ); // returns the value -5
cammil - Wto 17 Mar, 2009 15:10
Mielu wielkie dzięki ale...
można bardziej łopatologicznie?
Bo nie rozumiem funkcji.
Z góry dzięki.
mielu - Wto 17 Mar, 2009 17:43
_parent.srodek._y = Math.round( Stage.height / 2);
nie sprawdzałem, ale powinno zadziałać
cammil - Sro 18 Mar, 2009 11:23
Dziękuję Ci bardzo za pomoc. Wszystko działa jak należy.
|
|