|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - ładowanie zewnętrznego mp3 w tle
v-er - Czw 12 Lut, 2009 19:14 Temat postu: ładowanie zewnętrznego mp3 w tle Witam, mam taki problem, standardowo robie tak że importuje plik mp3 do sceny i używam polecenia
Kod: | onFrame (20,afterPlacedObjectEvents){
playSound("podklad.mp3",true,100,1000);
} |
ale teraz chciałbym załadować żeby leciało cała piosenka mp3, niestety zajmuje ona 3,5MB co niestety powiększy rozmiar sceny, i moje pytanie brzmi, czy da sie załadować mp3 do sceny z zewnątrz żeby nie musieć importować jej do sceny?
Pozdrawiam
eden - Pią 13 Lut, 2009 01:17
http://swish.wodip.opole....opic.php?t=3561
http://swish.wodip.opole....opic.php?t=4036
v-er - Pią 13 Lut, 2009 15:05
dzięki kolego ale niestety nadal nie moge sobie z tym poradzić, pomoże mi ktoś?
eden - Sob 14 Lut, 2009 06:50
konkretnie, w czym problem ?
v-er - Sob 14 Lut, 2009 07:35
konkretnie nie wiem jakiego polecenia użyć żeby przy starce sceny przykładowo w klatce pierwszej leciał podkład myzyczny ale nie zaimportowany do sceny a z konkretnego miejsca na serwerze, chodzi mi o plik mp3 ponieważ jak wrzuce 3,5MB do sceny to niewątpliwie troche zwiększy jej rozmiar. Mam nadzieje że dobrze to wyjaśniłem
Pozdrawiam
eden - Nie 15 Lut, 2009 06:02
Wyjasniłes to dobze juz w pierwszym poście. Niewiem czy przejzałes linki ktore dałem.
Cytat: | myMusic = new Sound(); // tworzysz obiekt
myMusic.loadSound(_root.stream,true); // ładujesz mp3 _root.stream to zmienna ktora zawiera nazwę mp3 do załadowania mozesz ja przekazac xml'em, czy przez html lub loadvariables tez. Wartosc true mowi zeby mp3 grała jak tylko jakis jej kawałek sie załaduję - dzieki czemu nieczekamy az 70000 mb się załaduje na dysk.
myMusic.setVolume(75); // jedna z metod obiektu sound, ustawia głosnosc odgrywanej muzy, napewno skozystasz przy budowaniu volume regulatora. |
v-er - Nie 15 Lut, 2009 10:05
tak przejrzałem kolego tylko nie rozumiem jednego, jak przekazać nazwe kawałka którego ma grać? xml'em html? bo nie wiem jak to zrobić
narazie zrobiłem tak:
Kod: | onFrame (1,afterPlacedObjectEvents){
myMusic = new Sound();
myMusic.loadSound(_root.stream,true);
myMusic.setVolume(75);
} |
i teraz właśnie nie wiem jak to pociągnąć dalej
eden - Nie 15 Lut, 2009 20:12
no teraz juz konkretnie prawisz.
Kod: | myMusic.loadSound("moja_mp3.mp3",true); |
v-er - Nie 15 Lut, 2009 20:37
działa dzięki wielkie kolego, mam jeszcze dwa pytania,
1. Jakiego polecenia użyć żeby przyciskiem zatrzymać ten kawałek? bo polecenie
Kod: |
myMusic.stop(["moja_mp3.mp3"]); |
niestety nie skutkuje co robie źle?
i 2. jakiego parametru użyć żeby piosenka która leci w tle zapętlała sie?
eden - Pon 16 Lut, 2009 11:02
Widze ze zerknołes na dokumentacje obiektu, super. Zle jest to ze nawiasy kwardatowe symboluzują zmienny parametr, ich poprostu się niewstawia.
1.
Kod: | mySound.stop("idName.mp3"); | // tak winno być - zatrzyma to konkretnie grany utwor
albo poprostu bez parametru:
// to zatrzyma wszystie dziwęki odtwarzane przez ten obiekt
wspomne tylko, ze w przykładzie tworzylismy obiekt o nazwie "myMusic"
Kod: | myMusic = new Sound(); |
wiec metoda stop i inne, istnieją tylko dla takiej nazwy obiektu. Nazwa ta jest oczywiscie dowolna.
2.
mozna by sprawdzac czy piosenka się zakonczyła porównując metody .duration i .position.
Ale jak chcesz bardziej pro, to dali do obiektu taką funkcje callbackową. definiujesz ją zanim wywołasz play dla obiektu.
Kod: | mySound.onSoundComplete = function() {
// instrukcje po zakonczeniu mp3
}; |
v-er - Wto 17 Lut, 2009 10:23
działa, dziękuje bardzo za pomoc plusik dla ciebie
|
|