|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
|
Skrypty do programu SWiSH2 i SWISHmax - zasada działania _aalpha i _valpha
piano - Pon 05 Sty, 2009 23:24 Temat postu: zasada działania _aalpha i _valpha Witam.
Chciałby z poziomu skyptu napisać efekt którym po najechaniu na kwadrat myszką zwiększa się jego współczynik _alpha.
Wszystko fajnie, ale zależy mi na stopniowym zwiększnaiu tego.
W książce znalazłem, iż służy temu właściwość _aalpha ale nie znalazłem nigdzie (również na forum) jak to się używa.
Czy ktoś napisze 2 zdania na ten temat, albo chociaż podrzuci jakiś przykład...?
Dzięki.
roland - Wto 06 Sty, 2009 13:59
Zerknij tutaj:
http://swish.wodip.opole....hlight=fizyczne
piano - Wto 06 Sty, 2009 20:46
Dzięki Amigo.
Wyszukiwarka na zwrot _aalpha pokazywała brak wyników.
Kod na poście wygląda nieco inaczej niż w załączonym skrypcie (no i ten z posta mi nie działał), ale nie ma lepszej nauki jak szukanie i analiza przyczyn...
Pozdrawiam.
PS.
Ruszyłem z miejsca i wałkuje ten temat dalej, ale jakbyś miał jakieś dodatkowe informacje to ślij. Zawsze może się czegoś nauczyć.
Thx
sinner - Pią 19 Cze, 2009 10:45
Przepraszam ze rozgrzebuje ale Twoje rozwiazanie to jest prawie to czego szukałem, wreszcie zrozumialem jak uzywac tych komend ale chodzi mi np. o przesuwnie obiektów i ich zatrzymanie, czyli jak mamy np. kwadracik w pozycji y=0 i dajemy:
onEnterFrame(includingFirstFrame) {
this._ay += 5;
}
ładnie przyśpiesza...ale chciałbym zeby akcja przesuwania zatrzymała się powiedzmy w momencie osiągnięcia pozycji y=200.
Słabo mi idzie z pewnym logicznym mysleniem odnosnie skryptowania, ale kombinuje i kombinuje i nie idzie....jestem przekonany ze jest to mega proste ;]]
onEnterFrame(includingFirstFrame) {
this._ay += 5;
if (this._y == 200) {
stop();
}
}
///moje bzdury
z góry dziękuje mocno za odpowiedz bo bedzie mi to mocno sluzyc
roland - Sro 24 Cze, 2009 08:31
Napisałem odpowiedź na Twój post w osobnym wątku:
http://swish.wodip.opole....p?p=19547#19547
...a i jeszcze jedno:
if (this._y == 200)
Nie tak. Nigdy nie będzie 200, ale na przykład 200.0001. SWiSH przechowuje wartości niecałkowite i podczas przeliczeń prawie nigdy nie trafi idealnie w 200.
|
|