SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

Skrypty do programu SWiSH2 i SWISHmax - zasada działania _aalpha i _valpha

piano - Pon 05 Sty, 2009 23:24
Temat postu: zasada działania _aalpha i _valpha
Witam. :!:
Chciałby z poziomu skyptu napisać efekt którym po najechaniu na kwadrat myszką zwiększa się jego współczynik _alpha.

Wszystko fajnie, ale zależy mi na stopniowym zwiększnaiu tego. :?:

W książce znalazłem, iż służy temu właściwość _aalpha ale nie znalazłem nigdzie (również na forum) jak to się używa.

Czy ktoś napisze 2 zdania na ten temat, albo chociaż podrzuci jakiś przykład...?

Dzięki. :!:

roland - Wto 06 Sty, 2009 13:59

Zerknij tutaj:
http://swish.wodip.opole....hlight=fizyczne

piano - Wto 06 Sty, 2009 20:46

Dzięki Amigo. !!
Wyszukiwarka na zwrot _aalpha pokazywała brak wyników.

Kod na poście wygląda nieco inaczej niż w załączonym skrypcie (no i ten z posta mi nie działał), ale nie ma lepszej nauki jak szukanie i analiza przyczyn... :wink:
Pozdrawiam.

PS.
Ruszyłem z miejsca i wałkuje ten temat dalej, ale jakbyś miał jakieś dodatkowe informacje to ślij. Zawsze może się czegoś nauczyć.
Thx

sinner - Pią 19 Cze, 2009 10:45

Przepraszam ze rozgrzebuje ale Twoje rozwiazanie to jest prawie to czego szukałem, wreszcie zrozumialem jak uzywac tych komend ale chodzi mi np. o przesuwnie obiektów i ich zatrzymanie, czyli jak mamy np. kwadracik w pozycji y=0 i dajemy:

onEnterFrame(includingFirstFrame) {

this._ay += 5;


}

ładnie przyśpiesza...ale chciałbym zeby akcja przesuwania zatrzymała się powiedzmy w momencie osiągnięcia pozycji y=200.

Słabo mi idzie z pewnym logicznym mysleniem odnosnie skryptowania, ale kombinuje i kombinuje i nie idzie....jestem przekonany ze jest to mega proste ;]]

onEnterFrame(includingFirstFrame) {
this._ay += 5;
if (this._y == 200) {
stop();
}
}

///moje bzdury

z góry dziękuje mocno za odpowiedz bo bedzie mi to mocno sluzyc

roland - Sro 24 Cze, 2009 08:31

Napisałem odpowiedź na Twój post w osobnym wątku:
http://swish.wodip.opole....p?p=19547#19547

...a i jeszcze jedno:
if (this._y == 200)
Nie tak. Nigdy nie będzie 200, ale na przykład 200.0001. SWiSH przechowuje wartości niecałkowite i podczas przeliczeń prawie nigdy nie trafi idealnie w 200.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group