SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

Skrypty do programu SWiSH2 i SWISHmax - Spin Gallery help! Wypas!!

Han - Wto 26 Sie, 2008 08:43
Temat postu: Spin Gallery help! Wypas!!
Witam. Od kilku dni szukalem skryptu fajnego menu typu spin :) i znalazlem swietne jednak z moja wiedza (lub jej brakiem) nie bardzo umiem to przelozyc na swisha :-\ podaje link do lookniecia sobie jak to wypasnie wyglada http://www.reflektions.co...link.asp?id=214

natomiast tutaj wklejam AS ktory jest zawarty na owej stronie. Prosba moja jest dosc oczywista :) Czy ktos umialby to przelozyc na swi? pozdrawiam :) TYLKO BŁAGAM nie piszcie ze w swishu sie tego zrobic nie da :(

// import blur filter
import flash.filters.BlurFilter;

var numItems = 7; // Number of items
var focalLength = 500; // environmental constant
var centerX = Stage.width/2; // Stage Center X
var centerY = Stage.height/2; // Stage Center Y
var shiftAmount=0; // Amount to shift for rotation
var selectedMC = 0; // currently in front of user
var radius = 200; // circle radius
var maxSpeed = 80; // circle animation speed

// Create 3D camera
this.initCamera = function(){

// create camera object
this.oCamera = new Object();

// Set camera Properties
this.oCamera.z = focalLength; // target camera z position
this.oCamera.dz = 0; // initial camera z position
this.oCamera.s = 10; // camera zoom speed

this.onEnterFrame = function(){
// Move Camera
with(this.oCamera){
dz += (z-dz)/s;
}
// shift angle of all clips
shiftAmount = ( this["instance_mc_"+selectedMC].angle - 90)/maxSpeed;
}

// loop and create the numer of instances defined
for(var i = 0; i<numItems;i++){

// choose between 4 labrary items
var itmeClip = random(4);

// attach movie adn assign to variable
clip =this.attachMovie(itmeClip, "instance_mc_"+i,i);

// define initial properties
clip.x = 0; // initial x position
clip.y = 0; // initial y position
clip.angle = i*(360/numItems); // initial item angle

// Add Blur
var blur = new BlurFilter();
clip.tempFilter = clip.filters;
clip.tempFilter.push(blur);

/// render
clip.onEnterFrame = function(){

// shift angle by adding value of x mouse position
this.angle += (_xmouse - centerX)/maxSpeed;

// prevents to go over 360 back to 0
this.angle%=360;
// prevent to go under 0 back to 360
this.angle = (this.angle<0) ? 360 : this.angle;

// Transform angle degrees to radian value
var radian = (this.angle*Math.PI/180);

// Calculate x position value
this.x = Math.cos(radian) * radius;
// Calculate z position value
this.z = centerY - Math.sin(radian)*radius;
// tilt y position to reflect 3D
this.y = _root.yscroll * Math.sin(radian) - 50;

// Calculating actual scale values according to scale = dz/(z+dz) formula
var scale = (this._parent.oCamera.dz - _root.zscroll*5)/(focalLength+this.z);

// Position
this._x = (this.x*scale) + centerX;
this._y = (this.y*scale) + centerY;

// set perspective adjustement
var adj = (this.z*12)/radius;

// set size
this._xscale = this._yscale = (scale*100)-adj;

// Swap depths
this.swapDepths(scale*100);

// alpha
this._alpha = scale*100;

// blur (max quality is 15)
this.tempFilter[0].quality = 15 - (scale*100/5.2);
this.filters = this.tempFilter;

}
}
}

// Initiate instances in Camera
initCamera();

stop();

/*
________________________________________________
2006, All rights reserved
Paul Ortchanian San Francisco CA
paul@reflektions.com

This code is free; you can redistribute it and/or modify
it under the terms of the GNU General Public License as
published by the Free Software Foundation.
________________________________________________
*/



Moje drugie pytanie dotyczy tego ze gdzies sie natknalem na filtr flasha ktorego nie znam :) nazywa sie matrix i wyglada naprawde ladnie (przynajmniej tak sie nazywa w programie 3d flash animator -> tam sample script -> blur 1 i blur 2) czy ktos wie jak go uzywac?

sl01k - Wto 26 Sie, 2008 09:44

http://www.swishzone.com/...ed&link_id=2365 tu masz cos podobnego ... w swishu
Han - Wto 26 Sie, 2008 10:04

nooo powiem szczerze nie wyglada to zle!dzieki sl01k, ale moze ktos by zrobil jednak tamto :) przyda sie nie tylko mi ale i potomnym :D pomysl sl01k nie zostanie jako alternatywa


EDIT: poza tym ja chcialbym zamiast napisow wstawic ikonki... a widze ze po ich wstawieniu one sie obracaja co wyglada... nieladnie :lol: dlatego wolalbym tamten blurowy

[ Dodano: Pon 01 Wrz, 2008 15:32 ]
jakos sobie radze z ta animacja :) tzn zrobilem sobie cos podobnego 8) ale mam prosta prosbe do kogos milego :) potrzebuje pliku swi z kwadracikiem po srodku animacji po bokach (lewo i prawo) guziki. Kwadracik ma efekt "przesuń" powiedzmy 30 klatkowy o 300pix w prawo i na starcie animacja kwadratu jest zatrzymana na klatce 15 (po srodku). Jezeli nacisnie sie i przytrzyma guzik prawy to kwadracik sie przesuwa w prawo a jezeli lewy to w lewo. Fajnie by bylo gdyby dzialalo to na zasadzie nextframeandplay czy cos takiego :) a nie na _x=wartosc. dziekuje z gory jak malo ktory :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group