SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

SWiSH Max - Przeroczystość - duże wymagania

lomk - Wto 05 Sie, 2008 09:59
Temat postu: Przeroczystość - duże wymagania
Witam, mam takie pytanie, jest animacja i do niej wstawiam jakiegoś shepa np kwadrat, czy jest możliwość ustawienia przezroczystości procentowo dla tego kwadratu?
Ciechwoj - Wto 05 Sie, 2008 10:14

w karcie, gdzie wybierasz sobie kolor kwadratu, jest takie cos jak alpha..
lomk - Wto 05 Sie, 2008 10:24

OK, dzięki wielkie, a możesz jeszcze powiedzieć jak wywołać sprita po naciśnięciu przycisku, nie chodzi mi tutaj o wczytanie swfa tylko wywołanie sprita ze sceny w której jestem
Ciechwoj - Wto 05 Sie, 2008 10:29

to juz zalezy jak masz wszytko umieszczone w scenie..sposobow pewni ejest kilka..najprostszy "nazwa_sprita(ew.sciezka do niego)".gotoAndPlay();
lomk - Wto 05 Sie, 2008 10:35

OK, już doszedłem co i jak, ale teraz jak klikam na button wczytuje się sprite jest ok, z tym że klikam na drugi button i ma się wczytywać kolejny sprite i jest też ok tylko że ten pierwszy ma się rozładować próbowałem tak:

Pierwszy przycisk:
about.gotoAndPlay(2);

Drugi przycisk
unloadMovie();
about2.gotoAndPlay(2);

Lecz to niestety nie działa z kolei bez funkcji unload movie wczyta się jeden i drugi i będzie mętlik.

Ciechwoj - Wto 05 Sie, 2008 14:13

przypisz dla akcji drugiego guzika dodatkowo gotoandplay(ostatnia klatka sprita co chcesz wyladowac) a w samym spricie wstaw akcje remove(w klatce do ktorej sie odwolujesz) albo jakis tam efekt, jak wolisz i juz :)
lomk - Wto 05 Sie, 2008 14:53

Już tak robiłem, nic to nie daje po kliknięciu na button otwierają się oba duszki

Kod:

on (press) {
   
        about2.gotoAndPlay(25); //tu usuwa ducha klatka remove
        about.gotoAndPlay(2);
}


To nie działa ten kod

Ciechwoj - Wto 05 Sie, 2008 15:05

hmm widzialem w drugim poscie opis...a nie pomieszales czasem do ktorego duszka ma sie odnosic ktora akcja? jak ma ladowac drugi a wyladowac pierwszy to na odwrot chyba powinno byc..no chyba, ze masz pokrecona numeracje ;)
lomk - Wto 05 Sie, 2008 15:09

Numeracja jest ok gdzies indziej jest problem widocznie
Ciechwoj - Wto 05 Sie, 2008 15:18

masz plik...moze znajdziesz swoja odp :)
lomk - Wto 05 Sie, 2008 16:16

Niestety nie otworzę :( wersja programu za stara
Ciechwoj - Wto 05 Sie, 2008 17:01

sprobuj zrobic po swojemu cos takiego jak w zalaczniku i wstaw na forum..zerkniemy i poprawimy
lomk - Wto 05 Sie, 2008 18:09

OK zrobiłem po swojemu, nie otworzę żadnego pliku od was możesz napisać co tu poprawić?
Ciechwoj - Wto 05 Sie, 2008 18:23

moze tak bedzie szybciej
lomk - Wto 05 Sie, 2008 18:42

super o to mi chodziło rozumiem że jak w duszku mam text i shepe i text to do nich tesz w tych klatkach remove, ok już czaje aha i jeszcze mi napisz jak możesz czy release i on press czymś się różnia?
Ciechwoj - Wto 05 Sie, 2008 18:53

czasem reakcji :) ..ja wole uzywac release, bo poki nie puszcze przycisku myszki nic sie nie dzieje..a ja lubie czuc wladze ^:-)

mozesz sie pobawic i wstawic srita w sprita ( w ktorym bedzie i text i shape..troche poziomow i zabawy ze sciezkami ale wtedy tylko raz sie bawisz ze stop i remove, albo tez rozbudowujesz sobie cala akcje a dzialanie buttona i tak sie nie zmieni)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group