|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - Efektownie ze sceny do sceny
thunder - Nie 19 Cze, 2005 22:53 Temat postu: Efektownie ze sceny do sceny jako że jestem nowy na forum, to najpierw powiem WITAM.
A więc chodz mi o efektowne przejścia pomiędzy scenami, tak jak jest to np. na TEJ stronce, żeby wejście nowej sceny czy animacji poprzedzało efektowne "wyjechanie" obecnie oglądanej scenki.
Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
roland - Pon 20 Cze, 2005 08:02
"Obecnie oglądana scenka" może "wyjechać", jeżeli ustawisz taki sam efekt dla wszystkich obiektów na obszarze roboczym. Pomiędzy scenami w SWiSH mie można ustawić animacji. Jeżeli więc musi być animowane kilka obiektów jednocześnie, to muszą one być umieszczone na jednej scenie.
thunder - Pon 20 Cze, 2005 11:54
Tak, właśnie chodziło mi o animowane przejścia między scenami, widzę że się męczyłem na prużno:) , dzięki za szybką odpowiedź, pozdrawiam.
nugatt - Wto 21 Cze, 2005 19:34
musisz robić te animacje miedzy scenami, da sie uzyskać ten sam efekt inaczej
thunder - Wto 21 Cze, 2005 23:02
o widze promyk nadzieji:), chcialbym miec wybor np. link1, link2, link3 itd. i teraz jak zrobic aby po wybraniu np. linku 3 ulotniła się efektownie obecnie odtwarzana scena i poszło do wskazanej sceny. Można oczywiście zrobić że po wskazaniu linku i otwarciu sceny bedzie tylko jeden przycisk "POWRÓT" ale to tylko półśrodek:(, nieznam jeszcze za dobrze swisha, a skrypty ledwie liznołem, czy jest taka możliwość, aby scena się rozwinełą potem nastąpi zatrzymanie "STOP" i teraz po wybraniu linku, film poszedł dalej w bieżącej scenie do końca i dopiero potem przeskoczył do wskazanej sceny???, chyba nie namieszałem zabardzo, dzieki za odpowiedź, pozdro,
roland - Sro 22 Cze, 2005 06:08
Możesz "zasymulować" efekt przejścia między scenami. Na przykład w taki sposób:
Scena 1: zawiera Menu
Scena 2: scena przejściowa, zawiera animację przejścia ze sceny 1 do sceny 3
Scena 3: zawiera zawartość po animacji
Miunusy tego rozwiązania to to, że Menu (Scena 1) w momencie kliknięcia będzie musiała być statyczna, podobnie Scena 3.
A największy problem, to zrobienie z każdej pozycji Menu animacji (czyli scen przejściowych) do poszczególnych podscen.
Mimo wszystko radziłbym zrobić całe menu i podstrony w jednej scenie. Wtedy bez problemu zrobisz animację. Jeżeli jednak scena będzie zbyt skomplikowana (zawierała bardzo dużo obiektów), to wyświetlane zawartości zrób jako osobne animacje flash (w osobnych plikach), wczytywane do głównej sceny.
Przykład wczytywania masz pod adresem:
http://swish.wodip.opole....&highlight=#955
thunder - Sro 22 Cze, 2005 09:59
dzięki za odpowiedź, pozdrawiam,
ps. którą księgarnie on-line polecasz do zakupu Twojej książki o SwishuMax?, aby było szybko, tanio i bezpiecznie?.
roland - Sro 22 Cze, 2005 11:00
Cytat: | ps. którą księgarnie on-line polecasz do zakupu Twojej książki o SwishuMax?, aby było szybko, tanio i bezpiecznie?. |
Może bezpośrednio u wydawcy?:
http://www.mikom.pl/MPORT...Search=swishmax
WiruSSS - Sro 17 Sty, 2007 01:11
miękkie przejście mozna uzyskać np tak (oczywiście tutaj prosty przykład który można baaardzo rozbudować ):
1. wstawiamy spritea do sceny na najwyższej warstwie
2. w sprajcie umieszczamy jakąs planszę ..może być kolor czy gradient czy cokolwiek innego
3.ustawiamy dla niego jakiś efekt fadeout po którym następuje stop() tego spritea
4. za stopem ustawiamy jakiś fadein
5. za fade in ustawiamy akcję gotonextsceneandplay();
teraz robimy instance na kazdą scene i juz mamy prose miękkie przejścia między scenami
Można to fajnie rozbudowac ...dodać warunki aby mozna bylo przechodzic do następnej, poprzedniej lub konkretnej sceny.
Można tez uzyc innego sposobu:
kazda scena moze zawierac spritea, ktory zawiera cala zawartość sceny, oraz równolegle z tym spritem mozna ustawić jakąś efektowną maskę którą mozna zanimowac z poziomu timlinea sceny który moze być sterowany w analogiczny sposób jak w poprzednim przykładzie
miękkie przejścia mozna uzyskac na wiele sposobów, można także użyc AS co może dac super efekty. tworzysz jakiś fajny skrypt usuwający w efektowny sposób element ze sceny ...ładujesz to do funkcji która uruchamiasz z parametrm nazwy dalego obiektu tyle razy ile potrzebujesz itp itd ...jak znajdę trochę czasu to zrobię kilka przykładów
Piotrek - Pią 19 Sty, 2007 18:07
przejścia sceny... miałem z tym już przejścia.
znalazłem na to sposób. więc.
robisz sobie scene... jak skończysz to dajesz na timeline STOP i robisz wyjście ze scenki. Stop na timeline po wyjściu.
Teraz żeby ten bajer zadziałał.
masz jakiś guzik... ale mniejsza o niego. (on później) tworzysz sprite, pusty .
pierwsza klatka sprite to STOP na jego timeline. druga pusta. trzecia, ma mówić idź do tej obecnej sceny klatka zaraz po pierwszym STOP potem tyle pustych ile trwają efekty wyjścia. Na klatce po pustych katka ze skryptem idź do wybranej sceny. i klatka po niej STOP.
a guzik skryptujesz on "coś tam" odtwarzaj sprite jakiś tam od drugiej klatki.
reasumując, tworzysz guzik który odpala sprita, który zarządza przejściem sceny...... uuuuuuufffff jeśli uważasz to za zakręcone masz racje. ale co tam przykładzik masz
mam nadzieje że pomogłem
piotruś
Benek - Pon 22 Sty, 2007 19:16
Piotrek wszystko ok, a powiedz mi jak mam np. 5 przyciskow, to mam zrobić pod kazdy przycisk ten sprite na ktorego koncu bedzie "idz do ktores_sceny" ? Czy moze da sie do przysicku przypisac zmienna, ktora bedzie przetrzymywac numer sceny i wtedy przekazac ja na koniec tego sprite "idz do ktores_sceny" ?
Piotrek - Wto 23 Sty, 2007 05:24
Prawdopodobnie można przypisać zmienną, ale o tym musisz poradzić się mądrzejszych... ja jestem ze skryptów cieniutki, grafiką się zajmuje. Jednak to co powiedziałeś wpadło mi już do głowy jakiś czas temu, spróbuję potestować wersję ze zmienną, może mi się uda jak się uda to dam znać
Benek - Wto 23 Sty, 2007 08:48
Czyli jak nie zmienna to tak jak napisalem, do kazdedo przycisku osobny sprite, na ktorego koncu jest skoczenie do odpowiedniej sceny ?
Piotrek - Wto 23 Sty, 2007 13:07
No to jest jedyne rozwiązanie, które ja potrafię doradzić
|
|