|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - Obrysowywanie skomplikowanych elementów
PrzeMass - Wto 15 Lip, 2008 23:30 Temat postu: Obrysowywanie skomplikowanych elementów Dobry wieczór,
przeglądam od wczoraj forum w poszukiwaniu rozwiązania, lecz jak na razie nie udało mi się natrafić na temat (choć przyznam, że przy okazji dowiedziałem się dużo innych ciekawych rzeczy- chwała Wam za to!).
Interesuje mnie jak można obrysować w Swish elementy o różnych kształtach czasami bardzo skomplikowanych, tj postać ludzka, przeróżne kształty ramek itd.? Przykładem może być choćby ta stronka Widać na niej zarówno postać jak i fajnie skomponowaną szatę graficzną, o lustrzanym odbiciu nie wspominając
Przejrzałem i przeczytałem tematy traktujące o rysowaniu w książce pana Rolanda i owszem proste rzeczy do narysowania nie są dla mnie żadnym problemem, natomiast skomplikowane obramowania, postaci itd. już tak.
Czy ktoś może mi pokrótce przybliżyć jak (ewentualnie jeśli nie w Swish'u to w jakim programie) osiągać na stronie tak skomplikowane elementy?
Pozdrawiam
roland - Sro 16 Lip, 2008 07:58
Ja kopiuję z CorelDRAW i nie ma z tym kłopotu.
PrzeMass - Sro 16 Lip, 2008 19:29
Dziękuję za odpowiedź.
Wnioskuję po Pana wypowiedzi, że CorelDraw posiada funkcję eksportu pliku bez tła po obrysowaniu. Czeka mnie zatem kolejna lektura
Pozdrawiam
roland - Czw 17 Lip, 2008 10:24
Jeżeli kopiuje się rysunek wektorowy bezpośrednio z CorelDRAW, poprzez kopiuj/wklej to oczywiście nie ma on tła. Można także w CorelDRAW wyeksportować rysunek do formatu rastrowego, ale wtedy zalecam użycie formatu GIF lub PNG bo one posiadają mozliwość użycia przezroczystego tła.
eden - Sob 19 Lip, 2008 18:53
Niewiem czy kogos to zainteresuje, ale na to jest całkiem dobry sposób bez uzywania CorelDraw ktory za tani to nie jest, mozna to zrobic zapomoca samego swish'a
przykład:
http://4eden.net/2008-07-19_194640.jpg tak powstawał ten zawijas na stronie: http://www.radio.bialystok.pl/
sprawa jest prosta, bierzesz jakis upragniony kształt w formacie bitmapy, lokujesz go na scenie, kładziesz na niego kształt jakis (np kwadracik) dajesz mu alpha 30% zebyc zobze widział co obrysowujesz, i za pomocą tool'a reshape dodajesz kolejne punkty i zakrzywienia. Proste tylko trzeba troszkę podłubać.
|
|