|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - button z wysuwanym prostokątem
eMCe2008 - Sro 02 Lip, 2008 15:34 Temat postu: button z wysuwanym prostokątem Witam,
może ktoś mi pomoże Jak zrobić coś takiego. Wjeżdżam na button myszką i w tym momencie pojawia się od dołu (jakby się spod spodu wysuwał) prosotkąt (tzn. na pocztku jest niewidoczny, a potem osiąga wysokość np. 1 cm), ale gdy odjeżdżam myszką on się równie ładnie chowa. Kombinuję coś z zoomem, ale nie wysuwa mi się tylko jakby ze środka się powiększa
cagen - Sro 02 Lip, 2008 19:11
Zamiast zoom'a użyj transform, i ustaw powiększanie wysokości od 0 do 100% i jednocześnie niech się przesuwa. Druga opcja to jest zabawa z maską. Jak będziesz miał problem to wstaw plik a pomogę.
eMCe2008 - Sro 02 Lip, 2008 22:29
No transform nadal mi jakoś zoomuje Poza tym nie wiem jak zrobić by odjeżdżał ten prostokąt jak odsuwam myszkę z buttona... Będę wdzięczna za pomoc
cagen - Sro 02 Lip, 2008 23:27
Łatwiej jest przez zastosowanie maski i efektu move. Plik w załączniku. Dodałem tez mały skrypt by pasek nie zjeżdżał na początku menu.
eMCe2008 - Czw 03 Lip, 2008 07:26
Ooo, dokładnie to o co mi chodziło A może jeszcze mi podpowiesz jak zrobić, by po najechaniu na button słowo kontakt nie znikało?
[ Dodano: Czw 03 Lip, 2008 07:36 ]
Okej już sobie poradziłam. Dodałam do Over State KONTAKT i zrobiłam na pierwszej klatce Place Wielkie dzięki!!!!
[ Dodano: Czw 03 Lip, 2008 07:46 ]
A jeszcze Cię pomęczę Teraz jeszcze chciałabym by po kliknięciu nic się nie działo. Tzn. Gdy najeżdzam na button, to ładnie podnosi mi się słupek, ale jak klikam to szybko znika i znowu się podnosi, a ja wolałabym by nie znikał, tylko dokończył swoją akcję.
cagen - Czw 03 Lip, 2008 08:40
Najlepiej wywalic buttona i działać na samym sprajcie, włączając w to instrukcje warunkowe if. W załączniku zdefiniowałem zmienną <i>over</i> która przyjmuje wartość true gdy najedziesz myszka nad sprite'a i wartosc false, gdy myszka jest poza spritem.
A w sprite wykorzystanie if:
Kod: | onFrame (3) {
if (over=='true') {
gotoAndPlay(5);
} else {
gotoAndPlay(1);
}
}
onFrame (25) {
if (over=='true') {
gotoAndPlay(24);
} else {
gotoAndPlay(26);
}
} |
Powinno wszystko dzialac.
|
|