|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - Wlaściwości fizyczne
ekumi - Sob 21 Cze, 2008 11:55 Temat postu: Wlaściwości fizyczne Witam. Proszę o podpowiedź, w jaki sposób można skorzystać z właściwości fizycznych obiektów (np. _arotation, _vX, _fyscale). Próbowałem narysowanemu kształtowi o nazwie "p", oznaczonemu jako cel przyposać kod skryptu w postaci:
on (rollOver) {
p._vrotation +=120;
}
Chodziło o to, by po najechaniu na niego myszą, prędkość obracania się została zwiększona o 20 stopni/sek. Oczywiście ten kształt miał na linii czasowej nadany efekt obracania się. Nie udało mi sie jednak. Jeżeli ktoś wie, jak to zrobić, to proszę o radę.
roland - Pon 23 Cze, 2008 08:51
Użycie właściwości fizycznych wymaga pewnych przygotowań i odpowiednich ustawień. Same z siebie nie działają.
Pokażę, jak zrobić aby obiekt zaczął się obracać wokół punktu zakotwiczenia z coraz większym przyspieszeniem obrotu (_vrotation):
1. Rysujemy dowolny obiekt (byleby nie kółko bo wtedy obrót będzie słabo widoczny ),
2. Przekształcamy go w duszka. Nadajemy mu nazwę. Target jest domyślnie włączony.
3. Wybieramy zakładkę Export (to ta z prawej strony ekranu). Z listy rozwijanej Export options for wybieramy Script i zaznaczamy Support physics properties.
4. Wskazujemy duszka i ponownie przechodzimy do zakładki Export.
5. Z rozwijanej listy Export options for wybieramy Selected Object.
6. Zaznaczamy Uses physics properties.
7. Dalej mając zaznaczonego duszka wchodzimy do skryptu i wpisujemy na przykład:
Kod: | onEnterFrame(includingFirstFrame) {
this._vrotation += 0.5;
}
|
Gotowe. W załączniku przykład.
ekumi - Pon 23 Cze, 2008 11:41
Dziękuję za odpowiedź. Bardzo mi pomogła.
Rozumiem, że w przypadku pozostałych właściwości fizycznych postępowanie jest podobne, tzn. ustawienia eksportu ze wsparciem dla właściwości fizycznych oraz włączenie użycia tych właściwości w zakladce eksport.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
smok3n - Czw 13 Sie, 2009 18:10 Temat postu: ??? Mam SwishMax'a 2 i nie mogę tego obczaić dokładnie. Opcja istnieje ale odnosi się do całego Movie i nie mogę znaleźć opcji z rozwijanym menu :/ Ale przykład mi działa i sprite w przykładzie ma takie właściwości, poradziłem sobie kopiując duszka do swojego Movie'sa i działa. Proszę o odpowiedź.
Jaszczompek - Wto 26 Sty, 2010 13:43
//edit
nie wiedziałem jak skasować
Januszr - Sro 27 Sty, 2010 10:49
W przypadku SM3 odpowiedź jest taka:
zaznaczamy MovieClip
wciskamy ctrl+alt+shift+f12
zaznaczamy Uses Physics Properties.
Powienno działać.
|
|