|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - ruch po ślimaku
czestmir - Pią 11 Sty, 2008 13:09 Temat postu: ruch po ślimaku Witam .
Jak płynnie zrobic rozwijanie sie niżej załaczonego ślimaka? Tz chodzi mi o efekt jego rysowania.
Poprzez kolejne odsłanianie przez move przykrywającymi go obiektami? A macie jakies bardziej eleganckie rozwiazanie?
Seb - Pią 11 Sty, 2008 17:02
słabo to wyjaśnione graficznie, nie wiem co chcesz zrobić, ale może w miejscu 1- rysuj linię, a koło-ślimak niech się zmniejsza po prostu wraz z "rozwijaniem" stykając się z rysowaną linią dając niby efekt rozwijania "węża'' :p
stefcio - Pią 11 Sty, 2008 21:49
wytłumaczone "bardzo jasno". Z rys. wynika , że kulka ma sie poprostu toczyc:)
shastaan - Nie 13 Sty, 2008 11:39
Pozwolę sobie pociągnąć temat bo wątpliwość Seb'a, i wstępny opis tego co ma się dziać nasunęły mi inną wątpliwość...
Gdybyśmy mieli zrobić efekt rysowania takiego kształtu jak na rysunku, pociągnięcia ołówka po tej linii to najpierw wystarczy linia do punktu 2, która na efekcie "move" będzie się powiększać od zera (z lewej) do punktu 2, potem ołówek jedzie po okręgu wracając do punktu w i kolejna linia od punktu 2 do prawej (ale namotałem ).
No i pytanie...
Jak zrobić to pociągnięcie ołówkiem po okręgu?
Pozdrawiam.
mielu - Nie 13 Sty, 2008 12:03
poczytaj o maskowaniu obiektów, choćby tu http://swish.wodip.opole.pl/lekcje/index.html
|
|