|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - Jak rozciągnać animację zawsze do granic ekranu?
czestmir - Sob 05 Sty, 2008 12:19 Temat postu: Jak rozciągnać animację zawsze do granic ekranu? Jak zrobic aby animacja zawsze była na całym ekranie? W jakiej wielkosci ja tworzyc?
mielu - Sob 05 Sty, 2008 13:56
zobacz na malwy nugatta
czestmir - Nie 06 Sty, 2008 23:20
no tak, ale jak to zastosowac do całej sceny i jej wszystkich elementów a nie tylko jednego obiektu jakim jest w malwy sześcian?
sl01k - Pon 07 Sty, 2008 15:14
jezeli robisz cos na caly ekran to niektore elementy chcesz miec na srdku inne po lewej czy po parawej a jeszcze inne np 10% od gory i 20% od dolu ... więc
tak jak szesican malwy tak ty musisz kazdy swoj objekt zadeklarowac z osobna w engine ... aby uzyskac pozadany efekt.
moje strony wykonane za pomoca tej techniki
www.sl01k.cal.pl
www.lamdrew.cal.pl
[ Dodano: Pon 07 Sty, 2008 15:17 ]
zapomnialem dopisac ...
aby nie wlaczaly sie scrolle rob strone o malej wielkosci np 200x300 a na niej duze sprite takie ay w kazdej rozdzielczosci byly widoczne i ustawiane byly przez engin
webciodk - Sro 16 Sty, 2008 09:16
Można spróbować w opcjach exportu wybrać "100%", wtedy animacja zawsze bedzie się dostosowywała do rozmiaru okna w jekim się znajduje.
mielu - Sro 16 Sty, 2008 11:10
webciodk napisał/a: | Można spróbować w opcjach exportu wybrać "100%", wtedy animacja zawsze bedzie się dostosowywała do rozmiaru okna w jekim się znajduje. |
tak tylko potem pod ie trzeba uaktywnić okno
Dariusz - Wto 10 Lut, 2009 19:35
No super, a prosze o podpowiedz jak dopasować np do prawej strony na dole, górze, czy lewa na dole.
Nie wiem czemu, ale dopasowanie do lewej na górze wychodzi bez problemu, a z resztą nie moge sobie poradzic...
onSelfEvent (enterFrame) {
this._x = Math.approach(this._x, Stage.width / 700, 0.90);
this._y = Math.approach(this._y, Stage.height / 700, 0.90);
}
tym kodem, bez problemu dopasowywuje się jakikolwiek obiekt do lewej na górze...
z gory dzieki za podpowiedzi
mielu - Sro 11 Lut, 2009 15:04
zobacz przykład, ktoś kiedyś na forum to dawał
Dariusz - Sro 11 Lut, 2009 16:06
No dzięki serdecznie..., niestety do końca nie rozumię, ale działa, to jest dokładnie to czego szukałem, jeszcze raz OGROMNE DZIEKI
pozdrawiam
sl01k - Sro 11 Lut, 2009 18:03
Cytat: | ktoś kiedyś na forum to dawał | chyba nawet ja ... wiec jak cos to pytaj ... ogolnie wszystko jest w mc engine ... engine nadzoruje rozkladem calosci
Dariusz - Sro 11 Lut, 2009 18:13
a jest szansa jeszcze na jakiś inny podobny przykład ...
właśnie na Twoich sl01k stronkach jest dokładnie to co chcę uzyskać /szacunek /
sl01k - Sro 11 Lut, 2009 18:24
hmm wszystkie inne przyklady wygladaly by dokladnie identycznie
wiec Kod: | _parent.srodek._y = Stage.height / 2;
_parent.srodek._x = Stage.width / 2; | jezeli masz taki kod w engin to zchodzi on o jedna 'warstwe' w dol za co odpowiada parent i kieruje z niej do sprita o nazwie srodek a nastepnie odpowiednio ustawia y i x w tym przypadku szerokosc i wysokosc animacji dzieli na dwa ...
ten kod musi byc na 5 kladce i na onload zeby sie nic niekrzaczylo wiec mamy to samo na on load i to samo na 5tej klatce ... w tym przypadku ... bo moze byc na dowolnej klatce...
aby wszystko dobrze dzialalo w pierwszej scenie musisz umiescic
Kod: | onSelfEvent (load) {
Stage.scaleMode = "noScale";
Stage.align = "TL";
} |
dzieki temu animacja sie nierozciaga a wspolzedne sa liczone od TL czyli top left czyli lewy gorny rog to x=0 y=0 i od tego zaczyna nam sie nasz uklad kartezjanski...
hmm
inaczej tego nieumiem wytlumaczyc
Dariusz - Sro 11 Lut, 2009 18:34
myslę że dosyć jasno wytłumaczone, jednak nie ukrywam że przydałby sie jakiś przykład czterech obiektów, prawy góra, lewy góra, prawy dół, lewy dół...
jednak tak, żeby podczas robienia animacji, przsunięcie obiektów nie miało znaczenia.
Johanson - Sro 11 Lut, 2009 19:27
Uwaga WIRUS !
Na stronach
www.sl01k.cal.pl
www.lamdrew.cal.pl
Kaspersky wykrył wirusa
oskarlelystad - Nie 08 Lis, 2009 13:24
Z gory sry za "odkopywanie", ale chce uzyc tego z tym ze moje tlo to jpg, rozmiar 1440x900 skalowany do 480x300. Chcialbym aby powiekszal sie do pelnego ekranu. Jezeli juz mam gotowy engine to jak ustawiac obiekty? Napewno ze skryptu, ale jak mam gotowa strone i znam rozmieszczenie to jak policzyc to do skryptu?
hubaiitv - Nie 08 Lis, 2009 13:50
Johanson, to nie wirus tyko javascript
|
|