SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

SWiSH Max - [Pytanie - SWiSHMax] problem ze scenami

Archon - Czw 15 Lis, 2007 20:18
Temat postu: [Pytanie - SWiSHMax] problem ze scenami
witam, nowy na forum..

co mnie denerwuje i nie daje spac po nocach to to ze przeskakuje z przykladowej Scene1 na Scene2, gdzie Scene1 powinna byc tlem dla Scene2. w drugiej scenie pojawia sie animowane wyskakujace okienko z "polowicznym" alpha i przez nie przeswituje poprzednia scena.

co jest problemem - nie chcialbym wklejac calej zawartosci poprzedniej sceny do nastepnej i usuwac ich wartosci, poradzilem sobie fake'em i zrobilem screenshota sceny wlepiajac ja jako tlo. ok, wyglada wiarygodnie, nawet fajny efekt sobie z tym zrobilem, aleeeeeeeeeeee... jak zamkne to okienko male ze Scene2 to wracam do pierwszej i tu lezy pies poniewaz cala pierwsza scena to buttony i jakies inne cuda na kiju ktore na poczatku maja animacje (nie standardowa tylko kodzona wiec przeskakiwanie na frame nie daje rezultatu), a ja nie chce jej powtarzac, tylko miec juz wyswietlona pelna zawartosc czekajaca w gotowosci na kolejne klikniecie.

pytanie brzmi - czy istnieje mozliwosc "zapamietania" poprzedniej sceny i wrocenia do jej zawartosci w tej samej formie bez powtarzania animacji?

mam nadzieje ze w miare czytelnie to napisalem :) ..

bede wdzieczny za pomoc, z gory dzienx, pozdro

Piotr - Czw 15 Lis, 2007 20:32

Możesz to "załatwić" w ten sposób ze w buttonie zamykającym okienko dasz polecenie:
Cytat:
gotoSceneAndStop("Scene_1",50);

... gdzie 50 to przykładowa ostatnia klatka sceny 1

... :-D=

Archon - Czw 15 Lis, 2007 20:39

nom wlasnie to sprawy nie zalatwia, bo wszelkie "anime" sa napisane kodem, przeskakujac na scene pozniejsza one nie zostana wykonane - to plus, ale ich finalne wartosci tez sie nie zmienia i dla przykladu wszystkie przyciski beda mialy _alpha rowne 0 bo animacja ta polega na loopowanym usuwaniu transparencji az osiagnie tam jakas wartosc. tak wiec problem polega tylko na tym ze wszystkie pierdolki z scene_1 powinny miec wartosci koncowe animacji.
mezon - Czw 15 Lis, 2007 21:39

A ja zadam pytanie:"Czy wszystkie wartości uzyskane z "pisania kodu" jesteś w stanie uzyskać ustawieniem jakimś?"
Przykład:
Animacja i całe wodotryski dzieją się do sceny no 49 dajmy na to, kończy sie dla obiektu na alpha 83,6 % :-) , w 50 ustawiasz również wartości efektu alpha ze zwykłego np. "transform" dla każdej bajery, na te alpha które ma być w tej 50 -1 klatka więc właściwie nic się nie stanie, bo nastąpi zamiana 49 uzyskanej z kodu na "stały efekt" (83,6%=83,6%), to wtedy powinno zadziałać to o czym napisał Piotr.... czy nie...? Zostanie "olany" kod o którym piszesz ale wyświetli się ten ustawiony efekt z "transform"... no tak coś koło tego :-)

Archon - Czw 15 Lis, 2007 22:01

tak tez bralem to pod uwage, ale to jest tyle pisania ze to sie w pale nie miesci :/ mianowicie mam tam pare linii prostokatow itp ktore sa wydluzane do wartosci dobranej.. heh... na oko ;) . teraz po kolei musialbym odczytywac wartosci tych elementow (np podajac sobie w dynamicznym tekscie na tej scenie) zeby miec dokladnie te same ustawienia.. jest to skomplikowane kurde nom nie wiem, sam se naskrobalem w pytke zbysia.. :/
mezon - Czw 15 Lis, 2007 22:57

A możesz "wyizolować" chociaż jeden z tych złozonych elementów, na którym możnaby poeksperymentować? Znaczy działanie kodu zastopować w żądanym miejscu.
Archon - Pią 16 Lis, 2007 08:53

w sumie juz to nie istotne, do 3 w nocy siedzialem i sie tym pobawilem lol ;) . dzienx za pomoc mezon bo jednak przekonales mnie do tego zeby przepisac i poznajdowac te wartosci ;) . pozdro

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group