|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - ruch kolisty
mobby - Sro 07 Lis, 2007 16:06 Temat postu: ruch kolisty witam,
jak zrobic idealny ruch obiektu tak aby ruszal sie po lini kola? nie wiem czy jest mozliwosc w swishu zeby polaczyc obiekt ELIPSE z motion patch i wtedy mialbym idealny ruch wedlug kola. help.
ps. pytanie pewnie banalne ale juz siedze tyle w swishu ze chyba zmeczenie daje znac o sobie
erbe - Sro 07 Lis, 2007 16:34
Ustaw odpowiednio anchor point.
mobby - Sro 07 Lis, 2007 19:47
wydaje mi sie ze nie zrozumiales, nie chodzi mi o to zeby obiekt sie krecil o 360stopni tylko zeby obiekt ruszal sie po lini Eclipse zeby taki byl tor obiektu. anchor point chyba nie ma z tym nic wspolnego a jesli ma to co? jakis przyklad?
krzyked - Sro 07 Lis, 2007 20:12
Witam, jeżeli chodzi ci o ruch po okręgu, to zobacz tutaj
mobby - Sro 07 Lis, 2007 21:10
no tak ale to skrypt a czy nie mozna tego zrobic na zasadzie np efektu w swishu? byloby latwiej
mielu - Sro 07 Lis, 2007 21:41
Cytat: | Ustaw odpowiednio anchor point. |
i ._rotation lub move z obrotem
mobby - Sro 07 Lis, 2007 22:15
Mielu zrob jakiegos przyklada bede wdzieczny
mielu - Czw 08 Lis, 2007 11:09
nie wiem czy o coś takiego Ci chodzi ale zobacz
mobby - Czw 08 Lis, 2007 12:51
Mielu no wlasnie nie o to chodzilo.. obiekt ma sie nie krecic o 360stopni obiekt ma byc statyczny.. obiekt ma robic ruch okrezny wedlug swojej osi.. wyobraz sobie ze bierzesz szklanke na stole i krecisz nia po stole nie ruszajac sie z miejsca.. szklanka nie kreci sie tylko robi ruch okrezny dasz rade cos takiego zrobic?
mielu - Czw 08 Lis, 2007 13:08
nie wiem czy dobrze rozumnie ale dziś nie jest mój dzień wiec jak to nie to to narysuj mi w Paint o co chodzi
mobby - Czw 08 Lis, 2007 19:05
mielu przesylam Ci w zalaczniku probke bedziesz wiedzial o co mi chodzi.. nie wiem tylko jak to zrobic dokladnie zeby sie tak krecilo..
Seb - Czw 08 Lis, 2007 19:17
wystarczy dać efekt rotate efektowi move na 360 i ustawić anchor point z altem
zaraz wrzucę pliczek i odciążę miela chociaż w tym
[ Dodano: Czw 08 Lis, 2007 19:19 ]
tu masz chyba czytelne wszystko
[ Dodano: Czw 08 Lis, 2007 19:20 ]
btw. moze o tym nie wisz.. ale jak klikniesz na efekt move w linii czasu, to ukaze Ci się mozliwość ustawienia rotate na 360 i wiele roznych innych popierdułek
mobby - Czw 08 Lis, 2007 20:39
dzieki sliczne o to wlasnie chodzilo zabieram sie do pracy.
[ Dodano: Czw 08 Lis, 2007 22:19 ]
ehh.. przyjzalem sie dokladnie SEB.. to jednak dalej nie o to mi chodzilo.. owszem kreci sie tak jak chce ale obiekt caly przekreca sie o 360stopni a mi chodzi zeby ruch byl taki jak zrobiles ale zeby obiekt sie nie krecil.. zaradzisz cos na to?
Kermit - Czw 08 Lis, 2007 22:32
oto efekt
mobby - Czw 08 Lis, 2007 23:13
Kermit o to chodzilo! dokladnie taki efekt chcialem uzyskac.. teraz pytanko.. jak przyspieszyc ten ruch bo zasieg sobie zmienilem na taki jak chcialem a co z predkoscia?
Kermit - Pią 09 Lis, 2007 01:00
tam gdzie masz k++; zamien to na np k = k + x; X to liczba predkosci
mobby - Pią 09 Lis, 2007 08:18
dzieki wielkie, jest super!
[ Dodano: Pią 09 Lis, 2007 11:07 ]
a jeszcze jednak jedno pytanie.. wszystko jest ok ale chcialbym aby ruch odbywal sie tam gdzie wstawie obiekt (chodzi o polozenie) a tymczasem skrypt startuje od swojej pozycji.. czy mozna jakos zmodyfikowac zeby krecilo sie ale w miejscu w ktorym ustale?
aha i jeszcze jedno.. chce wprowadzic ruch dla kilku obiektow ktore tworza jednego sprite.. ale kiedy dodaje skrypt dla kazdego z obiektow to wszystkie laduja w jednym polozeniu zostala kwestia polozenia..
[ Dodano: Pią 09 Lis, 2007 11:18 ]
dodaje zalacznik o jakie obiekty mi chodzi zeby sie krecily.. w .swi kazdy z obiektow jest osobno i zalezy mi na tym zeby kazdy z nich krecil sie osobno
Seb - Pią 09 Lis, 2007 15:25
ja to tak bym zrobil, ale nie pytaj dlaczego bo nie wiem...
teoria jest wtedy kiedy....
Kermit - Pią 09 Lis, 2007 19:22
sorki zapomnialem wyjasnic ze obiekt na tym skrypcie kreci sie wookol anchor pointa wiec jezeli obieknt masz w _root a nie w jakims spricie to leci odrazu w lewy gorny rog poprostu zrob sprity, daj anchor point i wstaw ten kod do obiektu w tym spricie
mezon - Czw 15 Lis, 2007 00:05
Szacuneczek dla tych co skryptami swoje problemy rozwiązują, ja nie umiem i muszę radzić sobie inaczej, to moja wersja
Obiekt możemy sobie dowolnie odsuwać o osi obrotu, ważne żeby"sprajt" i obiekt miały tyle samo "framków" ruchu (krawędź okręgu widoczna oczywiście w celach poglądowych), a co ja będę gadał tu plik:
|
|