SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

SWiSH Max - ruch kolisty

mobby - Sro 07 Lis, 2007 16:06
Temat postu: ruch kolisty
witam,

jak zrobic idealny ruch obiektu tak aby ruszal sie po lini kola? nie wiem czy jest mozliwosc w swishu zeby polaczyc obiekt ELIPSE z motion patch i wtedy mialbym idealny ruch wedlug kola. help.

ps. pytanie pewnie banalne ale juz siedze tyle w swishu ze chyba zmeczenie daje znac o sobie ;)

erbe - Sro 07 Lis, 2007 16:34

Ustaw odpowiednio anchor point.
mobby - Sro 07 Lis, 2007 19:47

wydaje mi sie ze nie zrozumiales, nie chodzi mi o to zeby obiekt sie krecil o 360stopni tylko zeby obiekt ruszal sie po lini Eclipse zeby taki byl tor obiektu. anchor point chyba nie ma z tym nic wspolnego a jesli ma to co? jakis przyklad?
krzyked - Sro 07 Lis, 2007 20:12

Witam, jeżeli chodzi ci o ruch po okręgu, to zobacz tutaj
mobby - Sro 07 Lis, 2007 21:10

no tak ale to skrypt a czy nie mozna tego zrobic na zasadzie np efektu w swishu? byloby latwiej
mielu - Sro 07 Lis, 2007 21:41

Cytat:
Ustaw odpowiednio anchor point.


i ._rotation lub move z obrotem

mobby - Sro 07 Lis, 2007 22:15

Mielu zrob jakiegos przyklada bede wdzieczny
mielu - Czw 08 Lis, 2007 11:09

nie wiem czy o coś takiego Ci chodzi ale zobacz
mobby - Czw 08 Lis, 2007 12:51

Mielu no wlasnie nie o to chodzilo.. obiekt ma sie nie krecic o 360stopni obiekt ma byc statyczny.. obiekt ma robic ruch okrezny wedlug swojej osi.. wyobraz sobie ze bierzesz szklanke na stole i krecisz nia po stole nie ruszajac sie z miejsca.. szklanka nie kreci sie tylko robi ruch okrezny ;) dasz rade cos takiego zrobic?
mielu - Czw 08 Lis, 2007 13:08

nie wiem czy dobrze rozumnie ale dziś nie jest mój dzień wiec jak to nie to to narysuj mi w Paint o co chodzi
mobby - Czw 08 Lis, 2007 19:05

mielu przesylam Ci w zalaczniku probke ;) bedziesz wiedzial o co mi chodzi.. nie wiem tylko jak to zrobic dokladnie zeby sie tak krecilo..
Seb - Czw 08 Lis, 2007 19:17

wystarczy dać efekt rotate efektowi move na 360 i ustawić anchor point z altem
zaraz wrzucę pliczek i odciążę miela chociaż w tym ;-)

[ Dodano: Czw 08 Lis, 2007 19:19 ]
tu masz chyba czytelne wszystko

[ Dodano: Czw 08 Lis, 2007 19:20 ]
btw. moze o tym nie wisz.. ale jak klikniesz na efekt move w linii czasu, to ukaze Ci się mozliwość ustawienia rotate na 360 i wiele roznych innych popierdułek

mobby - Czw 08 Lis, 2007 20:39

dzieki sliczne o to wlasnie chodzilo ;) zabieram sie do pracy. :)

[ Dodano: Czw 08 Lis, 2007 22:19 ]
ehh.. przyjzalem sie dokladnie SEB.. to jednak dalej nie o to mi chodzilo.. owszem kreci sie tak jak chce ale obiekt caly przekreca sie o 360stopni a mi chodzi zeby ruch byl taki jak zrobiles ale zeby obiekt sie nie krecil.. zaradzisz cos na to?

Kermit - Czw 08 Lis, 2007 22:32

oto efekt
mobby - Czw 08 Lis, 2007 23:13

Kermit o to chodzilo! dokladnie taki efekt chcialem uzyskac.. teraz pytanko.. jak przyspieszyc ten ruch bo zasieg sobie zmienilem na taki jak chcialem a co z predkoscia?
Kermit - Pią 09 Lis, 2007 01:00

tam gdzie masz k++; zamien to na np k = k + x; X to liczba predkosci
mobby - Pią 09 Lis, 2007 08:18

dzieki wielkie, jest super!

[ Dodano: Pią 09 Lis, 2007 11:07 ]
a jeszcze jednak jedno pytanie.. wszystko jest ok ale chcialbym aby ruch odbywal sie tam gdzie wstawie obiekt (chodzi o polozenie) a tymczasem skrypt startuje od swojej pozycji.. czy mozna jakos zmodyfikowac zeby krecilo sie ale w miejscu w ktorym ustale?

aha i jeszcze jedno.. chce wprowadzic ruch dla kilku obiektow ktore tworza jednego sprite.. ale kiedy dodaje skrypt dla kazdego z obiektow to wszystkie laduja w jednym polozeniu :( zostala kwestia polozenia..

[ Dodano: Pią 09 Lis, 2007 11:18 ]
dodaje zalacznik o jakie obiekty mi chodzi zeby sie krecily.. w .swi kazdy z obiektow jest osobno i zalezy mi na tym zeby kazdy z nich krecil sie osobno

Seb - Pią 09 Lis, 2007 15:25

ja to tak bym zrobil, ale nie pytaj dlaczego bo nie wiem...

teoria jest wtedy kiedy.... ;-)

Kermit - Pią 09 Lis, 2007 19:22

sorki zapomnialem wyjasnic ze obiekt na tym skrypcie kreci sie wookol anchor pointa wiec jezeli obieknt masz w _root a nie w jakims spricie to leci odrazu w lewy gorny rog :D poprostu zrob sprity, daj anchor point i wstaw ten kod do obiektu w tym spricie
mezon - Czw 15 Lis, 2007 00:05

Szacuneczek dla tych co skryptami swoje problemy rozwiązują, ja nie umiem i muszę radzić sobie inaczej, to moja wersja :-)
Obiekt możemy sobie dowolnie odsuwać o osi obrotu, ważne żeby"sprajt" i obiekt miały tyle samo "framków" ruchu (krawędź okręgu widoczna oczywiście w celach poglądowych), a co ja będę gadał tu plik:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group