|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
|
SWiSH Max - Menu
Sulej - Nie 22 Maj, 2005 15:48 Temat postu: Menu Witam.
Robie aktualnie prezentacje na historie w SwishMaxie.
Otoz mam pare buttonow (takie menu) jednak nie wiem jak zrobic aby po kliknieciu w wolnym miejscu pojawial sie tekst.
Mniej wiecej tak to wyglada
Button | Button2 | Button3| Button 4| Button5
-----------------------------------------------------
Wolne miejsce na tekst
-----------------------------------------------------
Teraz chcialbym zeby po kliknieciu w button wp olu tekstowym pojwial sie tekst.
Prezentacje chce zrobic jako "projector" w pliku exe.
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
Sulej
JuRgEn - Nie 22 Maj, 2005 16:28
A wiec:
buttony musza ladowac text do pola tekstowego.
Stworz sobie pole tekstowe do ktorego ma byc ladowany tekst
wybierz narzedzie do pisania tekstu i narysuj sobie pole tekstowe
teraz we wlasciwosciach pola usun caly tekst ktry masz tam wpisany
nazwij to pole tekstowe (w moim przypadku Tekst) i zaznacz go jako TARGET
zapisz teraz jako swi to co robimy w jakims folderze
teraz w tym samym folderze utworz plik tekstowy i wklej do iego jakis tekst
na poczatku pliku txt wstaw cosik takiego :
&zmienna=
tekst
&
gdzie zmianna to bedzie zmienna ktora bedziemy wywolywac
a teskt to ejst tekst wklejony rpzez ciebei
drugi & musi byc na koncu tekty bo on zaznacza gdzie sie konczy zmienna
zapisz plikm txt w tym folderze gdzei jest swi i wybierz kodowanie UTF-8
a teraz wracamy do swishmaxa
we walsciwoscaich pola tekstowego ustaw tekst jako dynamic text
obok dynamic text masz taki rozwijany i zmien na dimension
tutaj mozesz sobei ustawic ident- czyli wciecie width - szerokosc pola; i zmien sobie nizej jest hight zmien na line
line ustawimy ilosc lini ktore maja sie wyswietlac
jezeli masz plik tekstowy w ktorym bedzie 50 linii ktore nie beda sie miescic to on bedzie to dzielil na te np.: lini a reszta ebdzie ukryta
teraz wez zmein z dimension na formating
advanced taki kwadracik jesli sobie zaznaczysz bedzie to biale podswietlenie na bialo pola tektowego, takei [Ab] to jest mozliwosc zaznaczasia i kopiowania tekstu z swf'a
w polu variables wpisujesz zmienna ktora zadeklarowales w pliku txt (tj: "zmienna")
to jest ta zmienna ktora bedzie wczytywana z pliku txt i wstawiana do pola tekstowego
teraz przekonwertuj pole tektowe do sprajta
zrob cokowleik co bedzie przekonwertowane jako baton
baton bedzie ladowal zmienna z pliku tekstowego
przejdz do zakladki script
Add script/events/baton/on press
add script/movie control/load unload sprajt/load variables
na dole masz dwa pola w ktorych podajesz :
URL - adres pliku *.txt
w polu nizej sprite wybierz sprajta z polem tekstowym
zeby ladowalo sie tak jak chcesz musisz zadeklarowac w butonie adres pliku *.txt
np: w Butonie 1 zeby sie ladowal plik tekst1.txt
w butonie 2 zeby ladowal sie plik tekst2.txt
itd
Daje plik ktory moze cos Ci rozjasni.
Sulej - Nie 22 Maj, 2005 18:05
Hmmm....dzieki ale co jezeli to tego tekstu chce tez jakies grafiki wrzucic?
A daloby sie w tym kwadracie tekstowym wrzucac inny plik swf ?
No wreszcie sie zorientowalem jak to dziala ale niestety to nie jest to na czym mi zalezy. Bo zalezy mi na:
- przewijaniu tekstu
- wrzucaniu tez grafik do tekstu
Jesli ktos bylby w stanie mi pomoc to z gory dziekuje.
tAboon - Nie 22 Maj, 2005 21:37
dało by rade wrzucić w pole np jakiś shape nazwanyw odowlnie wedlug ICebie ale musi miec nazwę unikalną i różną od nazw zarezerwowanych. Skonwertować do sprite. a pod batonem przypisać skrypt ładujący takie cosik. Polecam użyć polecenia szukaj . Jeśli to nie przyniesie porzadanego skutku daj znac a coś Ci się wymyśli ciekawego
|
|