SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

SWiSH Max - Dziwny problem z efektem glow !!!

deyz77 - Czw 04 Paź, 2007 12:34
Temat postu: Dziwny problem z efektem glow !!!
Witam. Mam problem. Po RollOver na tekst jest efekt wyjscia z blur i przejscia do glow. Po RollOut efekt odwrotny. Czyli do tego momentu wszstko jest tak jak chcialem ale po ponownym najechaniu na tekst efekt glow jest duzo intensywniejszy (uzyty jest dokladnie ten sam skrypt). Najlepiej sprawdzcie sami na zalaczonym pliku. Bylbym wdzieczny za wskazowke gdzie lezy blad ! Z gory dzieki.
nugatt - Czw 04 Paź, 2007 13:29

w tekst 2 daj:

Kod:
onFrame (1) {
    stop();
}
onFrame (3) {
    glowFilterName = new flash.filters.GlowFilter(0xFFffff, 0.4, 5, 5, 4, 3, false, false);
    tekst_2.filters = [glowFilterName];
}
onFrame (16) {
    stop();
}



nie wiem dlaczego tak lepiej

ciekawostka:
usuwanie filtrów z danego elementu to nazwa.filters = null np.
tekst_2.filters = null;

Grzesiek82 - Czw 04 Paź, 2007 13:34

w tekst_2 daj na końcu
Kod:
onFrame (30) {
    gotoandstop(1);
}

deyz77 - Czw 04 Paź, 2007 14:07

Serdeczne dzieki. Dziwne to z przesunieciem o jedna klatke ale grunt ze dziala :)
Jeszcze jedno pytanko. Jak zrobic by taki efekt (np:blur) "wchodzil" plynnie.
Tzn. by uzyskac taki efekt jak powyzej ale na jednym sprite,a nie na dwoch!

[ Dodano: Czw 04 Paź, 2007 14:20 ]
Nie wiem czy jasno to wytlumaczylem :O Chodzilo mi o to ze mam zwykly tekst i uzywam kodu:
Kod:
onFrame (20) {
   blurFilterName = new flash.filters.BlurFilter(10, 10, 10);
    przykladowy_tekst.filters = [blurFilterName];
}
. Tylko ze w takim przypadku efekt blur pojawia sie nagle, a chcialbym by przechodzilo ze zwyklego textu w blur plynnie. Jest jakas mozliwosc by to zrobic nie konwertujac tekstu do sprite ??

Grzesiek82 - Czw 04 Paź, 2007 15:00

spróbuj w argumentach filtra wstawić jakąś zmienną np
Kod:
new flash.filters.BlurFilter(zmienna1, zmienna2, zmienna3);
i sprobować to zapętlić tak aby co ileś tam ms ta zmienna zmieniała swoją wartość lub zrobić tak jak jest w załączniku ...(kiedyś robiłem taką galerie gdzie właśnie blur dla danego obiektu płynnie sie zmienia) może to jakoś wykorzystasz :)

nugatt - Czw 04 Paź, 2007 16:31

deyz77 napisał/a:
blurFilterName = new flash.filters.BlurFilter(10, 10, 10);

trzecia wartość to jakość - od 3 do 5 wystarczy - po co obciążać procesor - lepiej pokombinować z wielkościami rozmycia (2 pierwsze wartości)
Grzesiek82 napisał/a:
new flash.filters.BlurFilter(zmienna1, zmienna2, zmienna3);

i nie wiem po co zmieniać jakość w trakcie?
załączam przykład na ładne "roll overy" - wykorzystują gettimer i OEF - moze math.approach byłby 'elegantszy' ale nie chce mi sie kombinować
fajne jest to że przy najechaniu i zjechaniu zmieniają sie do określonej wielkości (0 do 10 i od 10 do 0) ale jak zjedziemy w trakcie to cofnie sie płynnie np od 5 do 0 i na odwrót.
czerwony prostokąt ma blura a zółty 2 filtry shadow i glow (inner) poprzez macierz (chyba tak sie na to mówi) filtrów
Kod:
[filtr1, filtr2]

deyz77 - Pią 05 Paź, 2007 18:11

Jeszcze raz dzieki za pomoc. "Wyciagnalem" sobie z pliku od $nugatt'a skrypt i bawiac sie nim (usuwajac, dodajac i zmieniajac wszystko) nareszcie zaczynam ogarniac o co chodzi. Chyba sie skusze na jakis kursik ale poki co jeszcze raz wielkie dzieki !! !!
Milego weekend'u :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group