|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - ładowanie animacji w animacji
PrzeMass - Wto 04 Wrz, 2007 15:49 Temat postu: ładowanie animacji w animacji Witam,
mam problem z załadowaniem animacji do animacji głównej. Gdy w skrypcie zaznaczę
on (press) {
test.loadMovie("realizacje_1.swf");
}
animacja wgrana nie działa tzn. nie zmieniają się w niej wykonalne części - jest statyczna.
gdy on (press) {
_root.loadMovie("realizacje_1.swf");
}
wgrana animacja działa jednak zakrywa główną - tzn. wygrywa się na główną.
Jak rozwiązac ten problem? - prosze o pomoc.
Być moze jest jakiś inny skrypt, który rozwiąże ten problem.
Pozdrawiam[/b]
mielu - Wto 04 Wrz, 2007 17:04
a masz sprite, który sie nazywa test
bo tam Ci się powinna załadować ta twoja realizacja_1
agula-7 - Wto 04 Wrz, 2007 17:14
Podpisuje sie pod tym mam identyczny problem:( mam zrobiony scroll w zewnetrznym pliku swf i jak wcztuje go do index za pomoca load movie staje sie martwy i nie trybi nic a nic, wcztuje go oczywiscie tam gdzie chce w miejsce wskazane duszkiem ale nie dziala w nim przewijanie.CO moze byc nie halo??:( dolaczam scrolla jakby ktos by mogl sprawdzic i rozwiazac ten problem.pozdrawiam
mielu - Wto 04 Wrz, 2007 17:16
to pozmieniajcie nazwy zmiennych z uwzględnieniem sprite do którego go ładujecie swoje swf'y
agula-7 - Wto 04 Wrz, 2007 18:57
hm...czytalam o tych zmiennych juz na forum i nie bardzo rozumiem czy moglbys podac dokladnie na zasadzie np przykladu:
X-plik swf ze scrollem
Y-plik index.
Jak zapisac te zmienne do pliku??
Grzesiek82 - Wto 04 Wrz, 2007 18:58
Cytat: | to pozmieniajcie nazwy zmiennych z uwzględnieniem sprite do którego go ładujecie swoje swf'y | słuszna uwaga kolegi, w załączniku mała podpowiedz
PrzeMass - Wto 04 Wrz, 2007 19:16
"test" jest nazwą duszka, na którym ma zostać odtworzona animacja.
agula-7 - Wto 04 Wrz, 2007 19:23
zrobilam u siebie tak jak w przykladzie i niestety wczytuje mi scroola ale jest dalej martwy:( robie wszystko tak jak piszecie:
gora.swf - to plik ze scrolem
w indexie mam zrobiony sprite GO i do niego mam wczytany ten pliczek zewnetrzny. Jak klikam w buton ktory ma mi go odpalic odpala owszem ale nic w nim nie dziala
Juz mi rece opadaja:(
poniezj macie tego scrolla z ktorym tak walcze moze mozecie go sprawdzic??
http://www.sendspace.com/file/ww4vc1
PrzeMass - Wto 04 Wrz, 2007 19:26
Załączam plik testowy, na którym staram się nauczyć tego rozwiązania.
Z góry przepraszam za jego "wagę" - to przez zdjęcia, które tam są.
plik - test
[ Dodano: Wto 04 Wrz, 2007 19:28 ]
agula-7 napisał/a: | zrobilam u siebie tak jak w przykladzie i niestety wczytuje mi scroola ale jest dalej martwy:( robie wszystko tak jak piszecie:
gora.swf - to plik ze scrolem
w indexie mam zrobiony sprite GO i do niego mam wczytany ten pliczek zewnetrzny. Jak klikam w buton ktory ma mi go odpalic odpala owszem ale nic w nim nie dziala
Juz mi rece opadaja:(
poniezj macie tego scrolla z ktorym tak walcze moze mozecie go sprawdzic??
http://www.sendspace.com/file/ww4vc1 |
identycznie jak i u mnie
a książkowy przykład tak ładnie działa...
agula-7 - Wto 04 Wrz, 2007 19:32
kurcze robie identycznie jak podajecie przyklady i nie dziala nic a nic
mielu - Wto 04 Wrz, 2007 19:36
te zmienne trzeba pozmieniać w pliku, który ładujecie czyli u PrzeMass'a w pliku realizacje_1.swf
np masz coś takiego
Kod: |
_root.JakiśSPRITE.jakaśtamzmiena
i trzeba to zmienić na
_root.SPRITE_DO_KRÓREGO_to_się_ładuje_w głównym_swf'ie.JakiśSPRITE.jakaśtamzmiena
|
mam nadzieje że jest to jasne, a jak nie to piszcie
[ Dodano: Wto 04 Wrz, 2007 20:48 ]
http://swish.wodip.opole....ighlight=#14245
[ Dodano: Wto 04 Wrz, 2007 20:49 ]
podobny problem po załadowaniu nie działał guzik wyślij
PrzeMass - Wto 04 Wrz, 2007 19:51
ja zmienię na on (press) {
_root.loadMovie("realizacje_1.swf");
}
to wgrywana animacja czyli realizacje_1.swf działa z tym, że "znika" animacja główna
a gdy pozostawię tak jak jest - animacja wgrywana nie działa.
[ Dodano: Wto 04 Wrz, 2007 19:54 ]
[quote="mielu" Kod: |
_root.JakiśSPRITE.jakaśtamzmiena
i trzeba to zmienić na
_root.SPRITE_DO_KRÓREGO_to_się_ładuje_w głównym_swf'ie.JakiśSPRITE.jakaśtamzmiena
|
[/quote]
poproszę o wersję dla bardziej "odpornych"
mielu - Wto 04 Wrz, 2007 19:59
tak ponieważ wtedy nie zmienia Ci sie miejsce "przechowywania" zmiennych a jak załadujesz do sprite test to musisz powiedzieć temu wczytywanemu swf'owi, że zmienna jest dostępna pod innym adresem, oczywiście wtedy tak przygotowany swf może nie działać jako solo i zawsze trzeba go będzie wczytać do drugiego swf'a do sprite test
PrzeMass - Wto 04 Wrz, 2007 20:01
zmieniłem na:
on (press) {
_root.test.loadMovie("realizacje_1.swf");
}
niestety wgrywana animacja jest nadal statyczna
chyba jestem za tępy aby to zrozumieć
mielu - Wto 04 Wrz, 2007 20:06
Kod: |
on (press) {
_root.test.loadMovie("realizacje_1.swf");
}
|
to jest ok
a teraz w pliku realizacje_1.swf
jakie polecenie nasz do zmiany fotki, wstaw kod
Grzesiek82 - Wto 04 Wrz, 2007 20:22
agula-7 w Twoim przypadku do bedzie tak:
Kod: | onLoad () {
loadMovieNum("News_Scroll.swf",1);
} |
myśle że podobna sytuacja bedzie u PrzeMass-a
Kod: |
on (press) {
_root.test.loadMovieNum("realizacje_1.swf",1);
} |
PrzeMass - Wto 04 Wrz, 2007 20:31
Za dużo pisania by było - wstawiam zatem link do całej ramki z realizacją.
realizacja
[ Dodano: Wto 04 Wrz, 2007 20:35 ]
Kod: | on (press) {
test.loadMovieNum("realizacje_1.swf",1);
}
|
jest pewien postęp - animacja działa jednak nie w ramce, w której zakotwiczony jest duszek.
mielu - Wto 04 Wrz, 2007 20:40
PrzeMass napisał/a: | jest pewien postęp - animacja działa jednak nie w ramce, w której zakotwiczony jest duszek. |
bo jest to ładowanie do levela nie do sprite
a co do pliku to masz to zrobione na scenach i ty jest problem
PrzeMass - Wto 04 Wrz, 2007 20:46
mielu napisał/a: | PrzeMass napisał/a: | jest pewien postęp - animacja działa jednak nie w ramce, w której zakotwiczony jest duszek. |
bo jest to ładowanie do levela nie do sprite
a co do pliku to masz to zrobione na scenach i ty jest problem |
Myślałem, że tak będzie dobrze. Jest inna opcja, która da taki sam efekt bez użycia scen?
Chciałem użyć takiego rozwiązania aby cała animacja nie zajmowała gigantycznych rozmiarów. Mam do zrobienia 20 takich animacji dla takiej samej liczby przycisków. Jeśli bym wszystko zrobił w głównej w scenach zajęła by pewnie z 30Mb i nikt nie chciałby czeakć, aż załaduje się strona
mielu - Wto 04 Wrz, 2007 20:55
tak na maila mogę Ci przesłać poprawioną i działającą wersję
Grzesiek82 - Wto 04 Wrz, 2007 21:03
Tak w/w skrypt realizuje ładowanie do Levela co pozwala wykonywać operacje na zewnetrznej animacji w głownym swf-ie ale jest na to rada
Kod: | onLoad () {
loadMovieNum("realizacje_ramka1.swf",1);
_x=0;
_y=0;
}
|
gdzie za pomocą _x=jakaś wartość; i _y=jakaś wartość; możemy sobie ustawić współrzędne ładowania zewnętrznej animacji do animacji głównej.
[/code]a co do pliku to masz to zrobione na scenach i ty jest problem[/quote] nie rozumiem co to ma wspólnego z wyżej wymienionym rozwiązaniem, moim zdaniem niema to żadnego znaczenia czy to jest robione na scenach czy nie.
Pozdro
mielu - Wto 04 Wrz, 2007 21:07
Grzesiek82 napisał/a: | onLoad () {
loadMovieNum("realizacje_ramka1.swf",1);
_x=0;
_y=0;
} |
to też zadziała
PrzeMass - Wto 04 Wrz, 2007 21:18
Kod: | on (press) {
loadMovieNum("realizacje_1.swf",1);
_x=0;
_y=0;
} |
_x ; _y przesuwają ramkę.
Czy jest opcja by przesunąć animację do ramki?
email: przemas737@tenbit.pl
mielu - Wto 04 Wrz, 2007 21:21
zobacz do maila
Grzesiek82 - Wto 04 Wrz, 2007 21:26
No niestety to rozwiazanie nie jest idealne
Kod: | on (press) {
loadMovieNum("realizacje_1.swf",1);
_x=0;
_y=0;
} |
proponuje zewnętrzną animacje ustawić tak aby po załadowaniu do level'a wpasowała się do animacji głównej...
PrzeMass - Wto 04 Wrz, 2007 21:43
mielu napisał/a: | zobacz do maila |
super rozwiązanie, dziekuję bardzo!
[ Dodano: Wto 04 Wrz, 2007 21:47 ]
Grzesiek82 napisał/a: | No niestety to rozwiazanie nie jest idealne
Kod: | on (press) {
loadMovieNum("realizacje_ramka1.swf",1);
_x=0;
_y=0;
} |
proponuje zewnętrzną animacje ustawić tak aby po załadowaniu do level'a wpasowała się do animacji głównej... |
tzn?
jestem laikiem, także proszę "jak chłop krowie na rowie"
mielu - Wto 04 Wrz, 2007 21:52
oznacza to, że musisz zrobić drugą animacje o takich wymiarach jak główną i tam osadzić tą galerię
PrzeMass - Wto 04 Wrz, 2007 22:11
Trochę to komplikuję mi wizję strony, ponieważ jest tam menu i sporo innych rzeczy, które na czas ładowania znikną i uniemożliwią "poprawna" operowanie na stronie.
W taki przypadku mam inne zapytanie.
Jak zrobić by po naciśnięciu guzika kolejna animacja otwierała się w nowym okienku flash'a (bez html).
agula-7 - Sro 05 Wrz, 2007 07:42
Moj problem juz zostal rozwiazany, Dziekuje ci slicznie "Mielu" za pomoc mailowa.pozdrowionka
|
|