|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
|
Skrypty do programu SWiSH2 i SWISHmax - losowanie i co dalej
bartek84 - Pon 28 Maj, 2007 08:24 Temat postu: losowanie i co dalej Problem mam nastepujacy: losuje ale jak zrobic aby po wylosowaniu 1 nastapilo np przejscie do sceny 2 a po wylosowaniu 0 kolejne losowanie?
Kod: | onFrame (1) {
stop();
}
onFrame (2) {
losowanie=new Array(0,1);
for (k=1; k<=1; k++) {
los=Math.randomInt(losowanie.length);
"losowana"+k=losowanie[los];
losowanie[los]=0;
losowanie.shift();
trace(losowanie);
}
}
} |
mielu - Pon 28 Maj, 2007 08:38
if (los==1) to idź tam ;
else if (los==0) to idz tam czyli tu:) tylko napoczątek;
bartek84 - Pon 28 Maj, 2007 08:42
super dzieki ! walcze dalej
[ Dodano: Pon 28 Maj, 2007 08:50 ]
Super dziala, moze jak dobrze tak idzie to jeszcze jak zrobic licznik ile udanych losowan juz bylo ?
Kod: | onFrame (1) {
stop();
}
onFrame (2) {
losowanie=new Array(0,1);
for (k=1; k<=1; k++) {
los=Math.randomInt(losowanie.length);
"losowana"+k=losowanie[los];
losowanie[los]=0;
losowanie.shift();
trace(losowanie);
if (los==1) {
gotoSceneAndPlay("Scene_2",1);
}else if (los==0) {
gotoSceneAndPlay("Scene_1",1);
}
}
}
|
mielu - Pon 28 Maj, 2007 09:36
Kod: | if (los==1) {
ile++;
gotoSceneAndPlay("Scene_2",1);
} |
i jeszcze zdeklarować początkową wartość ile
Kod: |
onLoad () {
ile=0;
}
|
bartek84 - Pon 28 Maj, 2007 10:27
Cos ma klopot z tym wyswietlaniem. jak ktosby byl taki mily i wiedzial to prosze o poprawke i pare slow na temat co zle zrobilem
mielu - Pon 28 Maj, 2007 10:36
zmieniłem nazwę zmiennej na ile
bartek84 - Pon 28 Maj, 2007 11:17
no teraz losuje wyswietla, jest swietnie tylko nie pomyslalem o tym jak zrobic zeby szanse na wylosowanie np 1 byly 60%
mielu - Pon 28 Maj, 2007 12:14
no i tu ja Ci nie pomogę ponieważ nie mam pojęcia a zastanawiałem sie przy twym poprzednim poście
bartek84 - Pon 28 Maj, 2007 12:20
i tak ci dziekuje za wieka pomoc !
mielu - Pon 28 Maj, 2007 12:25
a może zmieniać tablice na początek zrobić
Array(0,1);
potem
Array(0,1,0,1,0,0,1,0,1,0);
i tak dalej
[ Dodano: Pon 28 Maj, 2007 13:59 ]
Kod: |
onLoad () {
ile=0;
}
onFrame (1) {
stop();
}
onFrame (2) {
if (ile==0){
losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,1,0,1);
} else
if (ile==1){
losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,1,0,0);
} else
if (ile==2){
losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,1,0,0);
} else
if (ile==3){
losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,0,0,0);
} else
if (ile==4){
losowanie=new Array(0,1,0,1,0,0,0,0,0,0);
} else
if (ile==5){
losowanie=new Array(0,1,0,0,0,0,0,0,0,0);
}
los=Math.randomInt(losowanie.length);
if (losowanie[los]==0) {
gotoSceneAndPlay("Scene_2",1);
} else if (losowanie[los]==1) {
ile++;
gotoSceneAndPlay("Scene_1",1);
}
}
|
u mnie działa
bartek84 - Pon 28 Maj, 2007 13:39
dzialac to dziala ale czy daje 60% ?
mielu - Pon 28 Maj, 2007 14:05
Kod: |
onLoad () {
ile=0;
}
onFrame (1) {
stop();
}
onFrame (2) {
if (ile==0){
losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,1,0,1); // 50 /50
} else
if (ile==1){
losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,1,0,0); // zero 60/ 40 jeden
} else
if (ile==2){
losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,0,0,0); //zero 70/ 30 jeden
} else
if (ile==3){
losowanie=new Array(0,1,0,1,0,0,0,0,0,0); //zero 80/ 20 jeden
} else
if (ile==4){
losowanie=new Array(0,1,0,0,0,0,0,0,0,0);// zero 90/ 10 jeden
}
los=Math.randomInt(losowanie.length);
if (losowanie[los]==0) {
gotoSceneAndPlay("Scene_2",1);
} else if (losowanie[los]==1) {
ile++;
gotoSceneAndPlay("Scene_1",1);
}
}
|
[ Dodano: Pon 28 Maj, 2007 15:06 ]
tak bo ile masz szansy że wylosujesz 1 jeśli jedynek jest 6 w zbiorze 10 liczb
[ Dodano: Pon 28 Maj, 2007 15:07 ]
a i w górnym kodzie sie walnąłem dolny jest ok
bartek84 - Wto 29 Maj, 2007 06:17
Wszystko dziala, rewelacja
mielu - Wto 29 Maj, 2007 07:01
no to sie ciesze że mogłem pomóc
|
|