SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

Skrypty do programu SWiSH2 i SWISHmax - Obiekt "na wierzch" - jak zrobić?

Becik - Pon 30 Kwi, 2007 19:05
Temat postu: Obiekt "na wierzch" - jak zrobić?
Witam, mam pytanie. Może to nie jest miejsce na zadawanie pytań, jednak nie mam pomysłu na inne :) więc wpisuję je tutaj:

Mam obiekty nałożone jeden na drugi.
Jak zrobić coś takiego, by po najechaniu kursorem myszki na obiekt "wydostawał" się on przed inne, czyli na pierwszy plan, a po jej usunięciu "cofał" się do tyłu.

Z góry dziękuję za porady i jeszcze raz przepraszam, jeśli ktoś się poczuł urażony faktem, iż tutaj zamieściłam banalne pewnie dla Was pytanie.
Pozdrowienia,Becik

mielu - Pon 30 Kwi, 2007 19:18

Kod:


on (rollOver) {

nazwa-sprite.swapDepths(1);
}




[ Dodano: Pon 30 Kwi, 2007 21:20 ]
oczywiście na tym obiekcie, który ma być na wierzchu

Becik - Wto 01 Maj, 2007 07:41

hmmm.... spróbowałam i jakoś nie działa :( pewnie coś robię nie tak, ale co?
Bo właściwie to u mnie są obrazki przekształcone na buttony. Czy to może mieć jakieś znaczenie?
Becik

mielu - Wto 01 Maj, 2007 08:14

zobacz przykład
javier90 - Sob 05 Maj, 2007 10:29

Mielu! Expercie! Jesteś wielki...

Ja również kiedyś tego szukałem i dopiero po zarejestrowaniu na tym forum sie tego doszukałem...

Wielkie THK ;)

ohmin - Pon 21 Maj, 2007 08:29
Temat postu: niezle
niezle
Qiub - Czw 18 Paź, 2007 17:51

mielu, !spox dałbym Ci "POMÓGŁ" ale nie widze tego :|
miki-miks - Wto 22 Sty, 2008 00:05

tak tak tak MIELU jesteś wielki :|-D


a help jest mało czytelny :?

sulas - Wto 22 Sty, 2008 20:42

mielu napisał/a:
zobacz przykład


Witam,

Jestem totalnym świeżakiem w temacie. Mam prośbę o delikatną podpowiedź: jak dołożyć kolejny "ruchomy" element. Siedziałem nad tym plikiem, próbowałem różnych sposobów, ale nic z tego nie wyszło ;(

Pozdrawiam Piotr

stefcio - Wto 22 Sty, 2008 21:19

Ja radze najpierw oswoić się z AS, a potem to z górki:)
mielu - Wto 22 Sty, 2008 21:39

ja będę bardziej łaskawy od stefcia, przyznam się, że jak to zobaczyłem ten plikpo kilku miesiącach to się przestraszyłem strasznie tego tam dużo i niekoniecznie wszystko potrzebne :)
Bardzo ważny w tym przykładzie jest sprite run on odpowiada za wielkość i pozycje elementów, są tam if'y które odpowiadają poszczególnym sprit'om a, b, c..... i teraz musisz sobie dodać kolejny element i dopisać kod w SwishScript

sulas - Sro 23 Sty, 2008 04:57

Wielkie dzięki.
Widzę, że daleką drogę mam do przebycia.

Pozdrawiam Piotr

koszyk - Sob 07 Lis, 2009 11:16

No rzeczywiście świetny przykład !! Niemniej mógłby ktoś ten fragment

Kod:
onSelfEvent (enterFrame) {
    if (!jump) {
        _root.run.sX = Number(_root.run.sX * _root.run.multiplikator) + Number((xskal -_xscale) * _root.run.ratio);
        _root.run.sY = Number(_root.run.sY * _root.run.multiplikator) + Number((yskal - _yscale) * _root.run.ratio);
        _root.a._xscale = _root.a._xscale + _root.run.sX;
        _root.a._yscale = _root.a._yscale + _root.run.sY;
    }
}


Przełozyć na "prostszy język" ;) Byłbym wdzięczny !

mielu - Sob 07 Lis, 2009 16:18

if (!jump) - warunek
Number(_root.run.sX * _root.run.multiplikator) - przemnóż zmienne i zmień na liczę

koszyk - Sob 07 Lis, 2009 17:41

oo super :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group