|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
|
Skrypty do programu SWiSH2 i SWISHmax - znikająca przeszkoda
ryspol - Nie 08 Maj, 2005 10:49 Temat postu: znikająca przeszkoda Witam
Każdy z nas próbował gierek typu "Blaster ball" wykonanych w technice flash.
Mnie zaintrygował problem zbijania przez piłeczkę zapór (tzw .kolorowych cegiełek).
Przykład takiego rozwiązania zamieściłem na stronie http://www.9sto.edu.pl/pingpong/pingpong1.html
Spakowane źródła mozna pobrać z adresu http://www.rssoft.net/ftp Plik nosi nazwę pingpong.
Rozwiązanie problemu:
Każdej cegiełce została przypisana zmienna s1...s6. Wartość zmiennej = 0 oznacza brak reakcji piłeczki z cegiełką, natomiast "1" oznacza, że nastąpiła taka kolizja.
Dla wartość "0" składowe prędkości piłeczki ruchX i ruchY zmieniają swój znak.
Dla wartości "1" składowe pozostaja bez zmian co do znaku, natomiast zmienia się ich wartość. Dla uatrakcyjnienia efektów na ekranie składowe te zmieniają swoje wartości w wyniku zastosowania generatora liczb (Math.random.Range(min,max).
Cegiełka zaczepiona przez piłeczkę staje sie w tym czasie przezroczysta (_alpha=0). Cegiełki nie są usuwane z ekranu!.
Proszę zainteresowanych o pobranie źródeł. Jesli będą ciekawsze rozwiązania proszę je z powrotem odesłać do ponownego zamieszczenia na stronie.
Rakietka jest obsługiwana przy pomocy klawiszy Right, left lub myszk.
Pozdrawiam
|
|