|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - Jak podstawić do pozycji x i y w move zmienne?
kubaosw - Pią 22 Wrz, 2006 19:40 Temat postu: Jak podstawić do pozycji x i y w move zmienne? Witam, mam drobne pytanie, jednak na prawdę nie mam pojęcia jak to zrobić
Jestem może nie początkujący, ale w AS zaczynam dopiero - wcześniej jakoś się do tego nie rwałem a więc: chciałem zrobić taką minigierkę - masz celownik, cel i skądśtam leci sobie pocisk i uruchamia dźwięk i odpowiednie akcje zabijania więc: chcę dowiedzieć się, jak zrobić, żeby po kliknięciu celownikiem w miejsce, gdzie chcę strzelić poleciała kula. Chciałem to zrobić "efektem" move, ale do pozycji x i y nie można podać zmiennych. A dałem takie coś: są zmienne:
gdzie_strzelic-x
gdzie_strzelic-y
i środek celownika podaje wartość x i y do zmiennych, tylko co teraz zrobić, żeby do wartości x i y w move dać wartości gdzie_strzelic-x i gdzie_strzelic-y? Proszę o odpowiedź Mam nadzieję, że nadejdzie
stefcio - Sob 23 Wrz, 2006 08:09
To trzeba zrobić tak:
jak sie kliknie w miejscu np 50,50 to żeby jakaś tam zmienna przybierała te wartości na chwile. A pocisk miał move(X,Y) i zamiast konkretnych wartości dać mu zmienna z położeniem myszki.
A prościej to zrobić beż naboji tylko ruchomy celownik
http://stefan11.ovh.org/swf/por2/wyniki.php to moja gra tego typu tylko jeszcze (wciąż) niedokończona.
kubaosw - Sob 23 Wrz, 2006 09:45
ehhh ale nie idzie dac jako wartosc x i y zmiennych do move:/ mam oczywiscie nazwane i zaznaczone target... ?? co teraz??
stefcio - Nie 24 Wrz, 2006 12:18
ale w efekcie move w AS.
On (press){
obiekt.move(x,y)
}
|
|