|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - Jak zrobic...
olle - Sob 12 Sie, 2006 23:48 Temat postu: Jak zrobic... Witam,
Mam u znajomego dostep do Swisha Max i nawet dobrze mi z nim idzie, ale nie potrafie (i wychodze juz sam z siebie) zrobic czegos takiego:
Po kliknieciu na dany obiekt (czy tez link) otwiera sie NIE nowa strona, ale strona, a raczej chyba scena, jako okienko pop-up. No wlasnie jak to sie robi (+ opcja "zamknij okienko"), jak moge okreslic rozmiar tego okienka i czy mozna zdefiniowac, gdzie ma sie otworzyc np. obok kliknietego obiektu ?
2 pytanie.
Jak co sie robi, zeby po najechaniu (nie kliknieciu) zmienil sie obiekt np. jest niebieski kwadrat, po najechaniu na niego pojawia sie kolor czerwony.
Z gory wielkie dzieki !
Pozdrawiam,
oLLe
chyrus - Nie 20 Sie, 2006 23:40
Ad 1. Musisz mieć to okienko stworzone. Załóżmy, że nazywa się ono "window" i jest spritem.
Na początku piszesz script:
onLoad ()
window._visible = false;
//Pozycję określasz:
window._x = <wartość wsp. x>
window._y = <wartość wsp. y>
Otwieranie okienka: masz sprite/baton o nazwie "open" (np. kwadracik) i dla niego piszesz:
onRelease (){
window._visible = true;
}
W spricie window masz sprite/button służący do zamykania okienka np. nazywa się "close". Dla niego piszesz skrypt:
onRelease () {
_root.window._visible = false;
}
Ad.2: Konwertnij ten obiekt jako button. Dla każdej akcji (klik,hit,najechanie na obiekt, najechanie poza) możesz definiować parametry (np. kolor, kształt, alpha). Wejdź do manuala i poczytaj o batonach.
|
|