|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - ladowanie procentowe
romekrtk - Nie 26 Mar, 2006 20:16 Temat postu: ladowanie procentowe chodzi mi o zwykle ladowanie procentowe z paskiem i wyswietlonumi procentami zaladowania ale chcial bym zeby procenty poryszaly sie rowno z paskiem postepu tak jak na obrazku
nugatt - Nie 26 Mar, 2006 21:43
have no fear - nugatt's here
(w załączniku jest przykład, że działa)
kreske sobie dorób
100 to punkt w którym znajduje się tekst na początku i dodajemy do tego % załadowania mnożony przez odpowiednią liczbę (u mnie 2 bo pasek preloadera ma 200)
można też zmienić skrypt na taki w pełni automatyczny Kod: | onFrame (1) {
f = bytesloaded._x
}
onFrame (2,afterPlacedObjectEvents) {
b = _root.getPercentLoaded() add "%";
preloader.loadbar._xscale = _root.getPercentLoaded();
bytesloaded._x = f + preloader.loadbar._width;
if (_root.getPercentLoaded() >= 100) {
gotoSceneAndPlay("precaching",4);
}
}
onFrame (3,afterPlacedObjectEvents) {
prevFrameAndPlay();
}
onFrame (25) {
gotoSceneAndPlay("Scene_2",1);
}
|
Rendfall - Sro 05 Kwi, 2006 20:25
Zrobiłem to w taki sposób:
Kod: |
onFrame (1) {
loaded = _root.getBytesLoaded();
total = _root.getBytesTotal();
progress = int(loaded/total*100) + "%";
if (loaded>= total) {
gotoSceneAndPlay("menu",3);
}
loadbar._xscale = progress;
}
onFrame (2) {
gotoSceneAndPlay("menu",1);
} |
progress: zmienna dynamiczna tekstowa (bez targeta)
loadbar: nazwa prostokąta-paska (również bez targeta)
wywala mi
ERROR: Cannot find variable or function 'loadbar' in statement:
menu::onFrame (1)::loadbar._xscale = progress
Referenced from: "_root"
Jak zaznaczę targety to mam:
ERROR: Cannot use 'progress' as a variable, associated variable or text object name because it is the name of another object in statement:
menu::onFrame (1)::progress = int(loaded/total*100) + "%"
Referenced from: "_root"
próbowałem wszystkiego co mi przyszło na myśl, i nie umiem sobie poradzić z tym paskiem
nugatt - Sro 05 Kwi, 2006 21:18
może ten procent(%) w zmiennej progress, która jest skoplikowana i odpowiada Kod: | _root.getPercentLoaded() |
Rendfall - Pią 07 Kwi, 2006 18:14
nie dokońca Cię zrozumiałem :/ hmmm Możesz innymi słowy? Tak btw to od tego mieszania totalnie skopało mi się zliczanie i procenty zlicza dopiero od ok 73%... :/ ble
nugatt - Pią 07 Kwi, 2006 18:27
Kod: | progress = int(loaded/total*100) + "%"; | masz zmienna 'progress'
u ciebie jest ona sumą liczby i znaku procenta, a potem uzywasz tej zmiennej, żeby określić długość 'loadbar' - wydaje mi się że ten % przeszkadza. Wykorzystujesz gdzieś jeszcze te zmienne 'loaded' i 'total'? jak nie to mógłbyś całość zapisać jako Kod: | onFrame (1) {
progress = _root.getPercentLoaded() add "%";
if (_root.getPercentLoaded() >= 100) {
gotoSceneAndPlay("menu",3);
}
loadbar._xscale = _root.getPercentLoaded();
}
onFrame (2) {
gotoSceneAndPlay("menu",1);
} | 'progress' tylko do wyświetlania w polu tekstowym postępu
Rendfall - Sob 08 Kwi, 2006 17:55
bez procenta też nie chodzi... ten kod co podałeś także :/ powiedz jeszcze jak targety poustawiać bo nie kumam ich za bardzo (raz mi każdą a raz nie... czarna magia dla mnie jeszcze )... eh pogubiłem się w tym skrypcie
nugatt - Sob 08 Kwi, 2006 18:35
loadbar ma mieć target
po prostu pobierz mój załączik i będzie dobrze. popatrz jak jest w nim
|
|