|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - moveTo
stefcio - Pon 20 Mar, 2006 13:30 Temat postu: moveTo Witam,
Jest taki efekt move ale nie o nim chialem napisac.Jest też skrypt move to ale niewiem jak go sformulować w helpie znalazlem jak go wpisuje to jest cały niebieski ale nie dziala:((( nie zrobiłem zadnego błędu oczywistego)
a skrypt wyglądał tak:
on (press) { ab.moveTo(5,6)
}
a ab zaznaczyłem target:(((
romekrtk - Pon 20 Mar, 2006 18:43
nie wiem czy dobrze zrozumialem ale chodzi ci zeby po kliknieciu obiekt zmianil swoją pozycje tak? jesli tak to dobrze ze zaznaczyles target a scrypt do obiektu wklej ten Kod: | on (press) {
ab._X -=10;
ab._Y -=10;
}
|
po kliknieciu obiekt zmieni pozycje o 10 w gore i o 10 w lewo mozesz sobie to zmienic weglugo porzeb
stefcio - Pon 20 Mar, 2006 19:48
Nie dokladnie to to umiem robic ale jak wykorzystac(chyba tak sie pisze) funkcję moveTo widzialem to w jakims przykladzie ale zgubilem go. efekt byl taki że dany element przesówal sie jak z efektoem nie skryptowym move. ale thx za pomoc:)
erbe - Pon 20 Mar, 2006 21:10
moderatorzy zrobili maly balagan w tych postach. http://swish.wodip.opole....php?p=5225#5225
wydaje mi sie jednak ze funkcja wykrzystywana jest jedynie przy rysowaniu za pomocą action skryptu.
galechus - Pon 20 Mar, 2006 21:42
stefcio, a może o coś takiego Ci chodzi
Robisz dwa przyciscki, shape(jakiś prostokąt) i sprite'a.
Pod buttony dajesz odpowiednio
button1: Kod: |
on (release) {
_root.control.gotoAndPlay("b1");
}
|
button2: Kod: |
on (release) {
_root.control.gotoAndPlay("b2");
}
|
Później do sprite'a dajesz taki kod:
Kod: |
onFrame (1) {
stop();
}
onFrame (3) {
setLabel("b1");
_root.move._width = math.approach(_root.move._width,270,0.7);
_root.move._height = math.approach(_root.move._height,230,0.7);
}
onFrame (4) {
prevFrameAndPlay();
}
onFrame (7) {
setLabel("b2");
_root.move._width = math.approach(_root.move._width,50,0.7);
_root.move._height = math.approach(_root.move._height,100,0.7);
}
onFrame (8) {
prevFrameAndPlay();
}
onFrame (12) {
stop();
}
|
A na koniec robisz shape(prostokąt) i zaznaczasz opcję TARGET i nadajesz mu nazwe move.
To chyba wszystko, mam nadzieję, że to jest to o co Ci chodziło, jak nie to może komu innemu się przyda.
|
|