|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - ciągłe odtwarzanie się efektu- jak to zrobić?
ryybol - Pią 17 Mar, 2006 09:09 Temat postu: ciągłe odtwarzanie się efektu- jak to zrobić? Szanowni forumowicze jestem w trakcie robienia mojego pierwszego banera w swith-u i mam w związku z tym pytanie.
Jak mogę zapętlić odtwarzanie się jednego efektu niezależnie od pozostałej animacji?
Chodzi konkretnie o to, że na końcu 3-ej sceny ładuje się/ wjeżdża napis "kliknij tu" z efektem "Come in - Hello Hello" i chciałbym żeby ten efekt i tylko ten odtwarzał się do momentu kliknięcia na napis (pozostała część animacji została zakończona i nie chcę żeby się ponownie ładowała, chyba, że strona zostanie odświeżona).
Proszę o potraktowanie mnie jak laika i w sposób łopatologiczny przedstawienie rozwiązania problemu.
Dodam, że korzystam ze spolszczonej wersji SWITHa:
Build Date: 2004.02.03
Spolszczenie: 24.06.2004
Dziękuję i pozdrawiam
erbe - Pią 17 Mar, 2006 09:36
zgrupuj tą animację do Sprite'a i zwróć uwage aby nie bylo zaznaczone Stop playing at end of sprite.
ryybol - Pią 17 Mar, 2006 10:10
No tak ale masz na myśli wszystkie sceny oprócz "kliknij tu" ?
Proszę o szczegóły.
Pamietaj że jestem naprawdę początkujący
erbe - Pią 17 Mar, 2006 10:28
- zgrupuj napis "kliknij tu" z efektem "Come in - Hello Hello" do Sprite
- zwróć uwage aby nie bylo zaznaczone Stop playing at end of sprite
ryybol - Pią 17 Mar, 2006 10:49
tak zrobiłem ale po tym zgrupowaniu napis wogóle się nie wyświetla wczasie przegladania całej animacji.
erbe - Pią 17 Mar, 2006 11:01
sprawdz w tym spricie w ktorej klatce wyswietla sie ten efekt i przesun do przodu.
ryybol - Pią 17 Mar, 2006 16:25
wiesz co niestety nie wychodzi mi to
siaradym
kosecki - Pią 17 Mar, 2006 18:27
Mozesz uzyc takie triku.
w sprajcie napisac w script:
powiedzmy ze chcemy aby sprite odgrywal sie przez 20klatek i znowu zaczynal od 1
onFrame (20,afterPlacedObjectEvents) {
gotoAndPlay(1);
}
no i bedzie zapetlony
Pozdro.
erbe - Pią 17 Mar, 2006 19:22
ryybol napisał/a: | wiesz co niestety nie wychodzi mi to
siaradym |
nie siaradym tylko ćwicz, ćwicz, ćwicz... kombinuj na wyszystkie sposoby, rób kopie zapasowe pliku i eksperymentuj
ryybol napisał/a: | Mam do Ciebie prośbę żebyś mi to zrobił w tym pliku z załącznika i podesłal mi te rozwiązanie na ryybol@konto.pl |
pomagam tylko na forum.
ryybol - Pią 17 Mar, 2006 20:32
Panowie udało sie!!!!!
Zastosowałem ten skrypcki i jest OK.
Napiszę tylko kilka uwag dla potomnych co by nie pocili sie tak jak ja
W/w skrypcik przez "kosecki" w moim przypadku zadziałał po kilku przeróbkach- dostasowałem go do potrzeb mojej animacji (konkretnie zmieniłem czas/ilość klatek pętli)
Jednak duszek nie przyjmował ode mnie skrypu po konwersji napisu "xxxxxx" z jakimś tam efektem ponieważ istniał tam skrypt definiujący odbicie do linku:
on (release) {
getURL("jakistamlink.html");
}
Zrobiłem więc tak:
usunąłem napis z duszkiem i animacją i zacząłem od początku...
wstawiłem duszka > wstawiłem tekst > wstawiłem efekt 1 > wstawiłem efekt 2 > wpisałem zmieniony skrypt do duszka podany przez "kosecki" > wstawiłem skrypt do duszka z odbiciem do linku
I wsio...
Jeszcze raz bardzo Wam dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią 17 Mar, 2006 21:39 ]
Erbe podając swoje rozwiązanie, które oczywiście dziala na 100% miał na myśli:
>>>treść z pw<<<
- zaznaczasz tekst "xxx" robisz "copy" i "paste in place"
- grupujesz jeden z tekstów "xxx" do "sprite"
- w "sprite" usuwasz efekt 1 np. "Slide In From Left" a efekt 2 np. "Come in - Hello Hello" przesuwasz do pierwszej klatki w "sprite"
- w Scene_X (jakaś tam scena) za efektami dla tekstu "xxx" "Slide In From Left" i "Come in - Hello Hello" wstawiasz efekt "Remove". W tej samej klatce np. 206 dla zgrupowanego "sprite" dajesz efekt "Place"
I wszystko gra
|
|